Dijital Pazarlama İletişimi Sektörü büyüyor!
IAB Türkiye'ye göre dijital reklam yatırımları 2012'de böyle büyük bir sıçrama gösterdi!
IAB Türkiye 2012 dijital reklam yatırımları raporuna göre sektör %30 büyüyerek 1 milyar TL sınırına dayandı. 943 milyon TL'yla toplamdan aldığı pay %18 oldu!
33 ülkede dijital pazarlama iletişimi endüstrisinin gelişmesi için faaliyet gösteren IAB'nin (Interactive Advertising Bureau) Türkiye merkezi IAB Türkiye'nin, açıklamasına göre dijital reklam yatırımları 2012'de geçen yıla göre %30 artışla 943 milyon TL oldu.
IAB Türkiye Dijital Reklam Harcamaları // AdEx-2012 Raporu'na göre;
• Display, arama raporu, mobil reklam, ilan
sayfaları, e-posta, oyun içi reklam gibi uygulamalardan oluşan
internet reklam yatırımları toplamı; 943 milyon TL,
• Gösterim/tıklanma bazlı reklam, video,
sponsorluk ve gelir paylaşımlı reklam yatırımlarından oluşan
"Display Reklam Yatırımları"; 374 milyon TL,
• Ücretli sıralama, arama motoru görüntülü reklam
ağından oluşan "Arama Motoru Reklam Yatırımları"; 448 milyon
TL,
• Mobil gösterim ve mobil opt-in SMS/MMS'den
oluşan "Mobil Reklam
Yatırımları"
36 milyon TL,
• İlan sayfaları reklam yatırımları 76 milyon TL
olurken, e-posta ve oyun içi reklam yatırımları toplamı 9 milyon TL
olarak gerçekleşti.