Digicom ve Sharp, Quattron için el ele verdi!
İki teknoloji devinin işbirliği ile TV'lerde devrim yaratan bu teknoloji, şimdi Türkiye'de!
Türkiye tüketici elektroniği pazarının öncü şirketi
Digicom, dünya büyük ekran TV pazarının lideri
Sharp ile işbirliği yaparak, Türk tüketicisini bir
ilkle daha buluşturuyor. Türkiye'yi plazma TV ile tanıştıran, ilk
HD yayını gerçekleştiren dijital platform öncüsü Digicom, Sharp'ın
dünyada ilk ve tek dört renk (RGBY) teknolojisine sahip
Quattron LED TV'leri Türk tüketicisinin beğenisine
sunuyor.
Dünyada bir devrim yaratan bu teknoloji, Sharp - Digicom sinerjisi
ile Türkiye pazarında bir dönemi bitirip yeni bir dönemin
kapılarını açacak. İlk 2 yılda yüzde 5 pazar payı hedefleyen
Digicom, evlere yeni televizyon satmayı değil, mevcut
televizyonları daha büyük ekranlarla değiştirmeyi
planlıyor.
Türk tüketicisini dünya büyük ekran TV pazarının lideri Japon devi
Sharp'ın üstün ve rakipsiz teknolojisi Quattron ile buluşturan
Digicom, yeni işbirliğini ve televizyonda devrim yaratan
teknolojiyi anlatmak üzere bir basın toplantısı düzenledi.
Toplantıya Digicom Yönetim Kurulu Başkanı Sabri
Yiğit, Sharp Ses ve Görüntü Sistemleri Dünya Başkanı
Hiroshi Kusao, Sharp Avrupa Başkanı Paul
Molyneux ve Sharp Doğu Avrupa Başkanı Jacek
Klekowski katıldı.
Toplantıda konuşan Digicom Yönetim Kurulu Başkanı Sabri Yiğit, 2012
yılı Kasım ayında Sharp Türkiye distribütörlüğünü üstlendiklerini
hatırlatarak, geçen sürede altyapıyı güçlendirdiklerine ve Türkiye
çapında satış/pazarlama ağını, teknik servis ağını yeniden
yapılandırdıklarına dikkat çekti. Digicom'u kurarken, Türk
tüketicisine ilkleri sunmayı hedeflediklerini belirten Yiğit,
"Türk elektronik tüketicisini plazma ve LCD TV ile ilk biz
tanıştırdık. Türkiye'de HD yayını için öncülük yaptık. Şimdi de LCD
ekranın mucidi, alanında hemen her yeniliğin öncüsü, büyük ekran
TV'de tartışmasız dünya lideri SHARP ile Türk tüketicisinin
karşısındayız" diye konuştu.
Quattron ile diğer teknolojiler eski kaldı...
Sharp'ın geliştirdiği dört renk (RGBY) teknolojisine dikkat çeken Sabri Yiğit, "Quattron'dan sonra diğer bütün teknolojiler eski kaldı. Şimdi mevcut televizyonları bu en yeni ve benzersiz teknolojiyle değiştirme zamanı. Sharp, Türk tüketicisini gerçek anlamda yüksek çözünürlükle, gerçeğe en yakın renklerle tanıştıracak" dedi.
Tüketici eğilimi büyük TV'lere doğru kayıyor!
Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de tüketici eğiliminin büyük ekran TV'lere doğru kaydığını belirten Yiğit, bu trendin Sharp açısından sağlayacağı avantajları şöyle anlattı:
"Sharp, büyük ekran televizyonlarda yüzde 50 pazar payıyla
dünya lideri. Türkiye'de de özellikle 70, 80, 90 inç gibi büyük
ekran TV'lerimiz ve Quattron teknolojisiyle iddiamızı ortaya
koyacağız. Üstelik 'Büyük ekran televizyon büyük salonda izlenir'
söylemi geçerliliğini kaybetti. Artık Sharp'ın 80 inçlik (203 cm)
TV'sini 3 metre mesafeden bile sorunsuz izlemek mümkün."
Sharp'ın yeni nesil Quattron teknolojisine sahip AQUOS TV
serilerinin Türkiye'nin önde gelen teknoloji perakende
marketlerinde satılmaya başladığını hatırlatan Yiğit, önümüzdeki
dönemde izleyecekleri stratejiyi de şöyle
açıkladı:
"En üstün teknolojiyi uygun fiyatlarla tüketiciye sunacağız.
Rekabetçi fiyatlarla kısa sürede Türkiye TV piyasasındaki payımızı
yükselteceğiz. Kısacası bu sektörde taşları yerinden oynatıp,
dengeleri yeniden oluşturacağız. Hemen yarından itibaren bu
değişimin izlerine görmeye başlayacaksınız. Yoğun reklam ve tanıtım
çalışmalarıyla, cazip kampanyalarla iddiamızı ortaya koyacağız.
Digicom-Sharp işbirliğinin, kısa bir sürede televizyon pazarında
rekabet çıtasını yükselttiğine tanık olacaksınız."
"Taklit edilen teknolojiler icat ediyoruz"
Sharp Avrupa Başkanı Paul Molyneux,
toplantıdaki sunumunda Sharp'ın teknoloji geliştirmedeki gücüne,
'mucitlik' özelliğine vurgu yaptı. Molyneux, "Tüketiciyle
ilişkimizi 'toplum için mucitlik' mottosuyla pekiştiriyoruz. Sharp
olarak sürekli başkalarının taklit ettiği ürünleri geliştiriyoruz.
100 yılı aşkın geçmişimizde olduğu gibi insan hayatını
kolaylaştıran ve yaşam kalitesini arttıran yenilikçi ürünleri
tasarlama konusundaki liderliğimizi korumayı hedefliyoruz. 2012
yılında net satışlarımızın yüzde 6.3'ünü Ar-Ge faaliyetlerine
harcayarak, teknoloji konusundaki liderliğimizi korumaya ne kadar
kararlı olduğumuzu gösterdik" dedi.
Paul Molyneux, Sharp'ın finansal verileriyle ilgili ise şu
bilgileri verdi:
"Kredibilitemizi iyileştirip güçlendirerek finansal
göstergelerde toparlanma sağladık. Böylece kısa vadede teknoloji
odaklı büyüme stratejimizi, pazar odaklı yeni yapılanmamızı
destekledi. Sharp'ın bu planlı ve gerçekçi büyüme stratejisi;
Samsung, Foxconn, Qualcomm HonHai gibi dünyaca ünlü teknoloji
firmalarıyla yeni ortaklıkları da beraberinde getirdi."
"Demografik ve ekonomik gücünüz bizi cezbetti"
Sharp Doğu Avrupa Başkanı Jacek Klekowski, toplantıda yaptığı sunumda Türkiye'nin 26 ülkeyi kapsayan Sharp Doğu Avrupa organizasyonundaki önemini dile getirdi. Türkiye pazarına verdikleri önemin, ülkenin demografik ve ekonomik verilerinin doğal bir sonucu olduğunu vurgulayan Klekowski, Digicom ile işbirliğini ise "Sharp markasının hak ettiği önemi ve konumlandırmayı en iyi şekilde gerçekleştirebilecek iş ortağını seçtiğimizden eminiz" sözleriyle değerlendirdi.
"Büyük ekranda liderlik hedefliyoruz"
"Büyük ekranda liderlik hedefliyoruz"
Jacek Klekowski, Doğu Avrupa'da geçen yıl 21.8
milyon adet LED TV satıldığına ve bunun yaklaşık 3 milyonunu
Türkiye pazarının oluşturduğuna dikkat çekti. Ardından da
Digicom-Sharp işbirliğiyle ilgili şu değerlendirmeyi yaptı:
"1980'li yılların başında kurulan ortağımız Digicom; Pioneer,
LG, Hitachi, Frigidaire, Roadstar ve Sansui markalarıyla tüketici
elektroniği sektöründe 20 yılı aşkın tecrübeye sahip. Pazarda
markanın penetrasyonu ve güvenirliğinin sağlanması için çok önemli
kriterlerden biri de kuşkusuz güçlü bir servis ve bayi ağı.
Digicom, 1000'in üzerindeki bayi ve 350 teknik servisten oluşan
ağıyla bu koşulu fazlasıyla yerine getiriyor."
Jacek Klekowski, Türkiye'deki hedeflerinin, yeni nesil Quattron
teknolojisine sahip Aquos LED TV serisinin gücüyle Sharp markasının
premium marka bilinirliğini artırmak ve 50 inçten büyük dev ekran
segmentinde pazar liderliğine yükselmek olduğunu
sözlerine ekledi. Klekowski, "Bu hedefe koşarken en önemli
desteğin müşteri hizmetleri kalitesinin arttırılmasından geçeceğini
biliyoruz. Nitekim planlarımızı da bu doğrultuda
şekillendirdik" dedi.
Quattron teknolojisi ile 1 milyar renk
Sharp Ses ve Görüntü Sistemleri Dünya Başkanı Hiroshi
Kusao, toplantıda yaptığı konuşmada Sharp'ın Quattron
teknolojisine sahip dünyadaki ilk firma olduğuna işaret ederek,
"Klasik LCD TV'ler görüntüleri üç renk (RGB ya da kırmızı,
yeşil ve mavi) sistemi sayesinde görüntülerler. Bu yeni teknoloji
ise bu klasik sisteme dördüncü pikseli (sarı-Y) ekleyerek, Quattron
TV'lerin bu zamana kadar piyasada bulunmayan mükemmel görüntü
kalitesi ve benzersiz renkleri üretmesini sağladı. Sharp'ın yeni
model TV'lerinde Quattron özelliği göze çarpıyor. Bu şekilde üstün
Sharp teknolojisi en gelişmiş, yeni nesil 4 ana renk teknolojisi
ile buluşuyor" dedi.
Sharp Quattron teknolojisinin LCD TV'lere yeni bir standart
getirdiğini belirten Kusao, LED arka aydınlatma ve
yüksek teknolojili panellerin kombinasyonu
sayesinde yaklaşık 1 milyar renk görüntülendiğini söyledi. Kusao,
sözlerine şöyle devam etti:
"Bu sayede yaratılan üstün görüntü kalitesi ve renk üretimi günümüzde kullanılan geleneksel RGB panellerle karşılaştırıldığında gözle görülür avantajlar sunuyor. Sarının parlak, ılık tonlarına ek olarak Y alt-pikseli altın renginin de yoğun tonlarını üretebiliyor. Bundan böyle parlak metalik nesneler görüntünün tüm detaylarını yansıtarak en gerçekçi şekilde tüketicilere sunuluyor."
"Türk halkı en çok Japon markalarına güveniyor"
"Türk halkı en çok Japon markalarına
güveniyor"
Sabri Yiğit, Türk halkının Japon firmalarına duyduğu yüksek güvenin
de Sharp'a Türkiye'de rekabet avantajı sağlayacağını vurguladı.
Yiğit, "Türkiye'yi de kapsayan uluslararası bir araştırmanın
sonuçları, Türk halkının yüzde 80'inin Japonya merkezli firmalara,
Japon markalarına güvendiğini ortaya koyuyor. Türk tüketicisi,
yüzde 74 oranla ise en çok teknoloji sektörüne
güveniyor. Teknoloji deyince de hepimizin aklına önce Japonya ve
Sharp gibi öncü Japon firmaları geliyor" diye konuştu.
Türkiye'de yılda 2.5 milyon TV satılıyor...
Toplantıda Türkiye televizyon pazarının dinamiklerine de değinen
Sabri Yiğit, "Ülkemizde çok dominant,
hareketli bir tüketici elektroniği pazarı var. Yılda ortalama 3
milyon TV satılıyor. Televizyon sahiplik oranı yüzde 85-90'lara
ulaştı. Bu da her hanede en az bir televizyon
olduğu anlamına geliyor. Zaten Türkiye'deki hanelerde
hiçbir zaman yüzde 100 televizyon sahiplik oranı olmadı, olamaz da.
Bu nedenle artık sektörün hedefi evlere yeni TV satmak değil;
mevcut TV'leri daha büyük ekranlılarla değiştirmek. Bu da büyük
ekran TV'nin tartışmasız lideri Sharp'ı Türkiye'de öne çıkaracak,
bu kategoride dünyada olduğu gibi liderliğe taşıyacak"
dedi.
"Türkiye, pazar potansiyelinde dünya
8'incisi"
Sharp Doğu Avrupa Başkanı Jacek Klekowski,
Türkiye'nin, yaklaşık yüzde 50'si 30 yaşın altında olmak üzere 75
milyonluk nüfusuyla Doğu Avrupa'da Rusya'dan sonra ikinci büyük
pazar olduğunu vurguladığı konuşmasında, pazarın sunduğu
potansiyeli şöyle anlattı:
"Ekonomik açıdan, gayri safi yurtiçi hasıla verilerine bakıldığında da Türkiye, son 3 yıldır Avrupa ve dünyada en hızlı büyüyen ekonomilerden biri konumunda. 2013 yılında da % 3.5 gibi pozitif bir büyüme beklentisi var. 2002 yılında 3 bin 500 dolar seviyelerinde olan kişi başı milli gelir 2011 itibariyle 10 bin dolar seviyesinin üstüne çıktı. International Business Center tarafından yapılan 'Pazar Potansiyeli Endeksi'nde Türkiye, dünya 8'inciliğine yükseldi."