Digicom ve Sharp, Quattron için el ele verdi!

İki teknoloji devinin işbirliği ile TV'lerde devrim yaratan bu teknoloji, şimdi Türkiye'de!

Türkiye tüketici elektroniği pazarının öncü şirketi Digicom, dünya büyük ekran TV pazarının lideri Sharp ile işbirliği yaparak, Türk tüketicisini bir ilkle daha buluşturuyor. Türkiye'yi plazma TV ile tanıştıran, ilk HD yayını gerçekleştiren dijital platform öncüsü Digicom, Sharp'ın dünyada ilk ve tek dört renk (RGBY) teknolojisine sahip Quattron LED TV'leri Türk tüketicisinin beğenisine sunuyor.

Dünyada bir devrim yaratan bu teknoloji, Sharp - Digicom sinerjisi ile Türkiye pazarında bir dönemi bitirip yeni bir dönemin kapılarını açacak. İlk 2 yılda yüzde 5 pazar payı hedefleyen Digicom, evlere yeni televizyon satmayı değil, mevcut televizyonları daha büyük ekranlarla değiştirmeyi planlıyor.

Türk tüketicisini dünya büyük ekran TV pazarının lideri Japon devi Sharp'ın üstün ve rakipsiz teknolojisi Quattron ile buluşturan Digicom, yeni işbirliğini ve televizyonda devrim yaratan teknolojiyi anlatmak üzere bir basın toplantısı düzenledi. Toplantıya Digicom Yönetim Kurulu Başkanı Sabri Yiğit, Sharp Ses ve Görüntü Sistemleri Dünya Başkanı Hiroshi Kusao, Sharp Avrupa Başkanı Paul Molyneux ve Sharp Doğu Avrupa Başkanı Jacek Klekowski katıldı.

Toplantıda konuşan Digicom Yönetim Kurulu Başkanı Sabri Yiğit, 2012 yılı Kasım ayında Sharp Türkiye distribütörlüğünü üstlendiklerini hatırlatarak, geçen sürede altyapıyı güçlendirdiklerine ve Türkiye çapında satış/pazarlama ağını, teknik servis ağını yeniden yapılandırdıklarına dikkat çekti. Digicom'u kurarken, Türk tüketicisine ilkleri sunmayı hedeflediklerini belirten Yiğit, "Türk elektronik tüketicisini plazma ve LCD TV ile ilk biz tanıştırdık. Türkiye'de HD yayını için öncülük yaptık. Şimdi de LCD ekranın mucidi, alanında hemen her yeniliğin öncüsü, büyük ekran TV'de tartışmasız dünya lideri SHARP ile Türk tüketicisinin karşısındayız" diye konuştu.

Quattron ile diğer teknolojiler eski kaldı...

Sharp'ın geliştirdiği dört renk (RGBY) teknolojisine dikkat çeken Sabri Yiğit, "Quattron'dan sonra diğer bütün teknolojiler eski kaldı. Şimdi mevcut televizyonları bu en yeni ve benzersiz teknolojiyle değiştirme zamanı. Sharp, Türk tüketicisini gerçek anlamda yüksek çözünürlükle, gerçeğe en yakın renklerle tanıştıracak" dedi.

Tüketici eğilimi büyük TV'lere doğru kayıyor!

Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de tüketici eğiliminin büyük ekran TV'lere doğru kaydığını belirten Yiğit, bu trendin Sharp açısından sağlayacağı avantajları şöyle anlattı:

"Sharp, büyük ekran televizyonlarda yüzde 50 pazar payıyla dünya lideri. Türkiye'de de özellikle 70, 80, 90 inç gibi büyük ekran TV'lerimiz ve Quattron teknolojisiyle iddiamızı ortaya koyacağız. Üstelik 'Büyük ekran televizyon büyük salonda izlenir' söylemi geçerliliğini kaybetti. Artık Sharp'ın 80 inçlik (203 cm) TV'sini 3 metre mesafeden bile sorunsuz izlemek mümkün."

Sharp'ın yeni nesil Quattron teknolojisine sahip AQUOS TV serilerinin Türkiye'nin önde gelen teknoloji perakende marketlerinde satılmaya başladığını hatırlatan Yiğit, önümüzdeki dönemde izleyecekleri stratejiyi de şöyle açıkladı:
"En üstün teknolojiyi uygun fiyatlarla tüketiciye sunacağız. Rekabetçi fiyatlarla kısa sürede Türkiye TV piyasasındaki payımızı yükselteceğiz. Kısacası bu sektörde taşları yerinden oynatıp, dengeleri yeniden oluşturacağız. Hemen yarından itibaren bu değişimin izlerine görmeye başlayacaksınız. Yoğun reklam ve tanıtım çalışmalarıyla, cazip kampanyalarla iddiamızı ortaya koyacağız. Digicom-Sharp işbirliğinin, kısa bir sürede televizyon pazarında rekabet çıtasını yükselttiğine tanık olacaksınız."

"Taklit edilen teknolojiler icat ediyoruz"

Sharp Avrupa Başkanı Paul Molyneux, toplantıdaki sunumunda Sharp'ın teknoloji geliştirmedeki gücüne, 'mucitlik' özelliğine vurgu yaptı. Molyneux, "Tüketiciyle ilişkimizi 'toplum için mucitlik' mottosuyla pekiştiriyoruz. Sharp olarak sürekli başkalarının taklit ettiği ürünleri geliştiriyoruz. 100 yılı aşkın geçmişimizde olduğu gibi insan hayatını kolaylaştıran ve yaşam kalitesini arttıran yenilikçi ürünleri tasarlama konusundaki liderliğimizi korumayı hedefliyoruz. 2012 yılında net satışlarımızın yüzde 6.3'ünü Ar-Ge faaliyetlerine harcayarak, teknoloji konusundaki liderliğimizi korumaya ne kadar kararlı olduğumuzu gösterdik" dedi.

Paul Molyneux, Sharp'ın finansal verileriyle ilgili ise şu bilgileri verdi:
"Kredibilitemizi iyileştirip güçlendirerek finansal göstergelerde toparlanma sağladık. Böylece kısa vadede teknoloji odaklı büyüme stratejimizi, pazar odaklı yeni yapılanmamızı destekledi. Sharp'ın bu planlı ve gerçekçi büyüme stratejisi; Samsung, Foxconn, Qualcomm HonHai gibi dünyaca ünlü teknoloji firmalarıyla yeni ortaklıkları da beraberinde getirdi."

"Demografik ve ekonomik gücünüz bizi cezbetti"

Sharp Doğu Avrupa Başkanı Jacek Klekowski, toplantıda yaptığı sunumda Türkiye'nin 26 ülkeyi kapsayan Sharp Doğu Avrupa organizasyonundaki önemini dile getirdi. Türkiye pazarına verdikleri önemin, ülkenin demografik ve ekonomik verilerinin doğal bir sonucu olduğunu vurgulayan Klekowski, Digicom ile işbirliğini ise "Sharp markasının hak ettiği önemi ve konumlandırmayı en iyi şekilde gerçekleştirebilecek iş ortağını seçtiğimizden eminiz" sözleriyle değerlendirdi.

"Büyük ekranda liderlik hedefliyoruz"

"Büyük ekranda liderlik hedefliyoruz"

Jacek Klekowski, Doğu Avrupa'da geçen yıl 21.8 milyon adet LED TV satıldığına ve bunun yaklaşık 3 milyonunu Türkiye pazarının oluşturduğuna dikkat çekti. Ardından da Digicom-Sharp işbirliğiyle ilgili şu değerlendirmeyi yaptı:

"1980'li yılların başında kurulan ortağımız Digicom; Pioneer, LG, Hitachi, Frigidaire, Roadstar ve Sansui markalarıyla tüketici elektroniği sektöründe 20 yılı aşkın tecrübeye sahip. Pazarda markanın penetrasyonu ve güvenirliğinin sağlanması için çok önemli kriterlerden biri de kuşkusuz güçlü bir servis ve bayi ağı. Digicom, 1000'in üzerindeki bayi ve 350 teknik servisten oluşan ağıyla bu koşulu fazlasıyla yerine getiriyor."

Jacek Klekowski, Türkiye'deki hedeflerinin, yeni nesil Quattron teknolojisine sahip Aquos LED TV serisinin gücüyle Sharp markasının premium marka bilinirliğini artırmak ve 50 inçten büyük dev ekran segmentinde pazar liderliğine yükselmek olduğunu sözlerine ekledi. Klekowski, "Bu hedefe koşarken en önemli desteğin müşteri hizmetleri kalitesinin arttırılmasından geçeceğini biliyoruz. Nitekim planlarımızı da bu doğrultuda şekillendirdik" dedi.

Quattron teknolojisi ile 1 milyar renk

Sharp Ses ve Görüntü Sistemleri Dünya Başkanı Hiroshi Kusao, toplantıda yaptığı konuşmada Sharp'ın Quattron teknolojisine sahip dünyadaki ilk firma olduğuna işaret ederek, "Klasik LCD TV'ler görüntüleri üç renk (RGB ya da kırmızı, yeşil ve mavi) sistemi sayesinde görüntülerler. Bu yeni teknoloji ise bu klasik sisteme dördüncü pikseli (sarı-Y) ekleyerek, Quattron TV'lerin bu zamana kadar piyasada bulunmayan mükemmel görüntü kalitesi ve benzersiz renkleri üretmesini sağladı. Sharp'ın yeni model TV'lerinde Quattron özelliği göze çarpıyor. Bu şekilde üstün Sharp teknolojisi en gelişmiş, yeni nesil 4 ana renk teknolojisi ile buluşuyor" dedi.

Sharp Quattron teknolojisinin LCD TV'lere yeni bir standart getirdiğini belirten Kusao, LED arka aydınlatma ve yüksek teknolojili panellerin kombinasyonu sayesinde yaklaşık 1 milyar renk görüntülendiğini söyledi. Kusao, sözlerine şöyle devam etti:

"Bu sayede yaratılan üstün görüntü kalitesi ve renk üretimi günümüzde kullanılan geleneksel RGB panellerle karşılaştırıldığında gözle görülür avantajlar sunuyor. Sarının parlak, ılık tonlarına ek olarak Y alt-pikseli altın renginin de yoğun tonlarını üretebiliyor. Bundan böyle parlak metalik nesneler görüntünün tüm detaylarını yansıtarak en gerçekçi şekilde tüketicilere sunuluyor."

"Türk halkı en çok Japon markalarına güveniyor"

"Türk halkı en çok Japon markalarına güveniyor"

Sabri Yiğit, Türk halkının Japon firmalarına duyduğu yüksek güvenin de Sharp'a Türkiye'de rekabet avantajı sağlayacağını vurguladı. Yiğit, "Türkiye'yi de kapsayan uluslararası bir araştırmanın sonuçları, Türk halkının yüzde 80'inin Japonya merkezli firmalara, Japon markalarına güvendiğini ortaya koyuyor. Türk tüketicisi, yüzde 74 oranla ise en çok teknoloji sektörüne güveniyor. Teknoloji deyince de hepimizin aklına önce Japonya ve Sharp gibi öncü Japon firmaları geliyor" diye konuştu.

Türkiye'de yılda 2.5 milyon TV satılıyor...

Toplantıda Türkiye televizyon pazarının dinamiklerine de değinen Sabri Yiğit, "Ülkemizde çok dominant, hareketli bir tüketici elektroniği pazarı var. Yılda ortalama 3 milyon TV satılıyor. Televizyon sahiplik oranı yüzde 85-90'lara ulaştı. Bu da her hanede en az bir televizyon olduğu anlamına geliyor. Zaten Türkiye'deki hanelerde hiçbir zaman yüzde 100 televizyon sahiplik oranı olmadı, olamaz da. Bu nedenle artık sektörün hedefi evlere yeni TV satmak değil; mevcut TV'leri daha büyük ekranlılarla değiştirmek. Bu da büyük ekran TV'nin tartışmasız lideri Sharp'ı Türkiye'de öne çıkaracak, bu kategoride dünyada olduğu gibi liderliğe taşıyacak" dedi.

"Türkiye, pazar potansiyelinde dünya 8'incisi"

Sharp Doğu Avrupa Başkanı Jacek Klekowski, Türkiye'nin, yaklaşık yüzde 50'si 30 yaşın altında olmak üzere 75 milyonluk nüfusuyla Doğu Avrupa'da Rusya'dan sonra ikinci büyük pazar olduğunu vurguladığı konuşmasında, pazarın sunduğu potansiyeli şöyle anlattı:

"Ekonomik açıdan, gayri safi yurtiçi hasıla verilerine bakıldığında da Türkiye, son 3 yıldır Avrupa ve dünyada en hızlı büyüyen ekonomilerden biri konumunda. 2013 yılında da % 3.5 gibi pozitif bir büyüme beklentisi var. 2002 yılında 3 bin 500 dolar seviyelerinde olan kişi başı milli gelir 2011 itibariyle 10 bin dolar seviyesinin üstüne çıktı. International Business Center tarafından yapılan 'Pazar Potansiyeli Endeksi'nde Türkiye, dünya 8'inciliğine yükseldi."

Sonraki Haber

Forum