Diğerleri kabul etti ama Lenovo etmiyor...
Bugünün en büyük PC üreticisi, Microsoft'un notebook üretim işine girmesinden pek memnun görünmüyor!
Her ne kadar yeni ortaklık anlaşmaları dostane gözükse de, Microsoft ve Lenovo'nun tam olarak "en iyi arkadaş" seviyesinde oldukları söylenemez. Microsoft'un Eylül ayında Lenovo'ya sunduğu Surface Pro ürünlerinin satış ortaklığı teklifi firma tarafından reddedilmişti. Lenovo COO'su Gianfranco Lanci, Canalys Channels Forum'da bir grup gazeteciye bu duyuruyu yapmıştı. Microsoft Surface Pro satıcıları olmayı kabul eden Dell ve HP'nin aksine Lenovo, bu karma dizüstü bilgisayarı kendi ürünleri için bir rakip olarak görüyor.
Ayrıca Lanci, firmaların ilgi çatışmaları sebebiyle Lenovo'nun Microsoft ile beraber çalışmak konusunda "biraz dikkatli" davrandığını kabul ediyor. Microsoft'un Surface Pro 3 ve Lenovo'nun IdeaPad Miix 700'ü arasındaki benzerlik düşünülürse, bu yaklaşımın anlaşılır olduğu söylenebilir. Ne yazık ki, Microsoft bariz bir şekilde daha üstün olan Surface Pro 4'ün tanıtımını gerçekleştirmiş durumda.
Ancak Microsoft'un ortakları ile ters düştüğü tek konu Surface Pro değil. Firmanın notebook üretimi alanına attığı adım, OEM'ler tarafından pek iyi karşılanmıyor. Dell İşletme Çözümleri Başkanı Marius Haas'ın The Register'a söylediğine göre Surface Pro'yu satan Dell, Surface Book'u satmayacak. Aynı yazıya göre HP de Haas ile benzer düşüncelere sahip.
Bütün bu gerginliğe rağmen her dört firma (ve Intel) beraber çalışarak "PC does what" (Kişisel bilgisayar ne yapar) kampanyasını başlattılar. Bu kampanya, bir süredir gerilemekte olan markete tekrar ilgi uyandırmak amacıyla modern dizüstü bilgisayarların yeteneklerini tanıtmayı hedefliyor.
Bu kampanyanın tüketicilerin ilgisini çekip çekemeyeceği ise henüz çok net değil. Ancak IDC ve Gartner Research analistleri, PC marketinin 2015'in son aylarında, bir miktar da Intel'in Skylake işlemcilerine sahip olan yeni Windows 10 cihazlarının yardımı ile, kendini toparlamasını bekliyor.