Devler, en çok parayı nereden kazanıyor?

Google, Microsoft ve Apple... Bakın hangisi, en çok parayı nerelerden kazanıyor...

Teknoloji endüstrisinin devlerinin attığı adımların ve stratejilerinin nasıl şekillendiğini anlamak aslında o kadar da zor değil. Zira bunun için ilk yapılması gereken şey bu firmaların en çok parayı nereden kazandığına bakmak.

ABD'nin Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu tarafından finansal raporlar endüstrinin üç dev ismi Alphabet, Microsoft ve Apple'ın son dönemde elde ettikleri karlarla ilgili çok önemli istatistik bilgiler içeriyor.

İşte her bir firmanın, toplam yüzde olarak ürün kategorisinde elde ettiği gelirlere dair ayrıntılı rakamlar...

Alphabet (Google)

Google'ın Alphabet çatısına girmesiyle kurumsal yapıda değişiklikler olsa da, iş anlamında değişen pek bir şey yok. Zira GoogleAlphabet'in bütün gelirlerini, yüzde 99,4'lük bir oranla domine etmeye devam ediyor, ve bu gelirin ezici bir çoğunluğu da (yüzde 89,9) reklamlardan elde ediliyor.

Bundan altı yıl önce gelirlerinin yüzde 97'sini reklamdan elde eden Google'ın bu oranının son yıllarda yüzde 90'a düştüğü görülüyor. Halihazırda yüzde 10'luk segmentini de Google Play Store'daki uygulama satışları ve medya içeriği; Chromecast ve Nexus telefonlar gibi cihazlar; bulut hizmetler; ve lisans gelirleri oluşturuyor.

Microsoft

Google ve Apple'ın aksine, Microsoft finansal anlamda biraz kozları açık bir oyun oynuyor. Yazılım devinin piyasaya sürdüğü ürünler toplam gelirinin yalnızca yüzde 20'sini oluşturuyor.

Giderek yükselen bir satış grafiğine sahip olan Microsoft Azure; satışı artan SQL Server ve düşen Windows Server'la aynı geleneksel sunucu ürünleri kategorisinde yer alıyor. Ve bu ikili de gelir anlamında listenin zirvesinde yer alıyor.

Oyun kategorisinin de şaşırtıcı bir biçimde Microsoft'un gelirlerini domine ettiği anlaşılıyor. Bunda büyük payı olan Xbox donanımının yanında, Minecraft'ın yapımcısı Mojang'ın satın alınması, Xbox Live hizmetleri ve oyun satışları da diğer önemli etkenler. Bir zamanlar çok önemli bir yer teşkil eden Windows kategorisi ise toplam gelirlerin ancak yüzde 10'unu oluşturuyor.

Apple

iPhone; Cupertinolu firmanın ana gelir kaynağı olmayı sürdürüyor. 2013'te firmanın gelirlerinin yüzde 55'ini oluşturan iPhone'ların bu oranı 2015'te yüzde 68'i de aştı.

Yavaş bir büyüme gerçekleştiren Mac segmentinin yanında, iPad segmenti belirgin bir düşüş yaşayarak gelir oranını 2013'te yüzde 18'den 2015'te yüzde 9'a kadar azalttı.

Apple'ın iPhone'un ekmeğini daha çok uzun bir süre yiyeceği kesin, diğer yandan bunun ardından gelebilecek yeni konseptin ne olacağı da merak konusu.

Sonraki Haber

Forum