Dev bir Media Markt daha!
Media Markt'dan dev bir açılış daha: 50.000 ürünün sergilendiği devasa mağaza nerede açıldı?
2007 yılında ilk olarak Ümraniye'de açılan, Avrupa'nın dev teknolojik market zinciri Media Markt, iki yıldan bu yana sürdürdüğü yatırım ataklarına hız kesmeden devam ediyor.
Toplam 4800 metrekare alanda kurulan Beşiktaş Media Markt'ın 17 Aralık'taki açılışı öncesinde, Media Markt Operasyonlardan Sorumlu Türkiye Genel Müdürü Nuri Topatan basın mensuplarıyla bir araya geldi. Yaşanan ekonomik krize rağmen, 2009 sonuna kadar toplam 15 Media Markt'a ulaştıklarını belirten Topatan, müşterinin menfaatini gözeten fiyat politikasından asla ödün vermeyeceklerinin altını çizdi.
15 Aralık Salı günü, Beşiktaş Media Markt içerisinde düzenlenen basın toplantısında soruları yanıtlayan Nuri Topatan, "Avrupa'nın en hızlı büyüyen Media Markt zinciri, Türkiye'deki Media Markt'lar oldu. Biz, bu harika sonucu 'bakmadan almayan' müşterilerimize borçluyuz. Müşterilerimiz, Media Markt'ları ziyaret ederken, tüm dünya markalarına, en geniş ürün gamı ve en düşük fiyatlarla ulaşabileceğini çok iyi biliyor. Türkiye'de geride bıraktığımız iki yıldan bu yana yaptığımız tüm reklam kampanyalarında bu kadar sıradışı olmamızın sebebi, müşterilerimizi her şeyden değerli görüyor olmamızdır. Müşterilerimizin kısıtlı imkanlarla yüksek fiyatlarda bir ürünü satın almalarına göz yummak bize yakışmazdı. Biz, Media Markt ekibi olarak bu gerçeği en yüksek sesle haykırmak için teknoloji tutkunlarının bize kolaylıkla ulaşabileceği noktalarda Media Markt'lar açıyoruz. 17 Aralık 2009 tarihindeki Beşiktaş açılışımızda da toplam 50.000 ürün sergileyeceğiz..." dedi
Rakiplere karşı iddialı söylemler
Türkiye'deki Media Markt'ların iki yılını ve teknoloji perakendeciliği sektörünü değerlendiren Media Markt Operasyonlardan Sorumlu Türkiye Genel Müdürü Nuri Topatan, "Müşteriye yarattığımız fiyat avantajı bazı "sözde rakip"lerin veryansın etmesine neden oluyor. Biz bu tepkilere gülüyoruz. Kendisini 'Anadolu çocuğu', uluslararası markaları ise 'vahşi batı'lı olarak konumlandıran bu zihniyet, pazarda yaptıkları ile değil; bir takım söylemlerle fırsat yakalamaya çalışıyor. Media Markt, müşterilerinin cebine giren ve cebinden çıkanı gözeten bir perakende anlayışına sahiptir. Müşterisini her zaman kollar. Bu yaklaşımı eleştirenlere diyoruz ki, lafla değil, çalışarak yürür bu gemi; herkes kendi işine konsantre olsun" dedi.
Türkiye'nin en başarılısı Media Markt...
Pazarda güçlü bir rekabet olduğunu belirten Topatan, Media Markt'ın
Türkiye'nin en başarılı teknoloji perakendecisi seçildiğine de
dikkat çekti: "Rekabette aslolan verilerdir. CHIP
dergisinin Kasım '09 sayısında açıkladığı karşılaştırmalı
testte Media Markt birinci olmuştur. En düşük fiyat garantisi,
koşulsuz iade garantisi, ürün çeşitliliği, rahat atmosfer koşulları
gibi kriterlerle rakiplerimizi geride bıraktık. Hizmet kalitemizi
aynı şekilde sürdüreceğiz..."
İstanbul'un merkezinde yeni bir mağaza...
Media Markt olarak Türkiye'deki sıradışı büyüme stratejilerinden hiçbir koşulda taviz vermeyeceklerini vurgulayan Nuri Topatan, "Son 10 yılı baz alırsak, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de, teknolojik ürünlere ve internete yönelik yoğun bir talep söz konusu. Teknolojik ürünlere merakı olan ciddi bir hedef kitle ve bir pazar var. Müşterinin tercihleri ile birlikte, teknoloji perakendeciliğindeki rekabet daha da kızışıyor." dedi.
Sözlerinin devamında "Media Markt olarak hedefimiz teknolojiye en çabuk ulaşılabilen nokta olmak. Bu nedenle Türkiye genelindeki tüm önemli il ve ilçe merkezlerinde olmayı planlıyoruz. Nüfusu yaklaşık 2 milyon olan Beşiktaş da bunlardan biri. Teknoloji artık bir lüks olmaktan çıktı. Müşteri istediğine anında ulaşabilmeli. Bu nedenle İstanbul'un en büyük merkezlerinden biri olan Beşiktaş sadece Türkiye Media Markt için değil, uluslararası anlamda da stratejik bir nokta." diyen Nuri Topatan, Beşiktaş şubesinin önemini vurguladı.
Düşük fiyat politikası değişmiyor
Media Markt'ın, Türkiye'de açıldığından bu yana yakaladığı başarılı satış grafiğinde, düşük fiyat politikasının büyük rolü olduğununun altını çizen Topatan, "Dudak uçuklatan kampanyalarımız sayesinde iki yılda, toplam 100.000 metrekare alanda, 36 milyon ziyaretçiye ulaşarak, milyonlarca ürünü müşterilerimizle buluşturduk. Müşterilerimiz bizi tercih ettiği sürece her gün bir önceki güne göre daha kaliteli hizmeti, en düşük fiyatı ve en bol ürünü Media Markt'larda bulacaklarına söz veriyoruz.>" dedi.
Topatan, Türkiye'de teknolojiye ilginin çok büyük olduğunu ve mağaza açılışlarının bu anlamda istatistiki bir gözlem olanağı verdiğini ifade etti: " Bir hafta içerisinde Pendik Pendorya ve Ankara Kentpark açılışlarımızın ilk iki saatinde 17.352 ziyaretçi ağırladık. Bu ziyaretçiler 38 bini aşkın ürünle Media Markt'lardan ayrıldı. Çoğunluğunu LCD, Notebook ve Cep Telefonu'nun oluşturduğu bu alışverişler bize şunu gösterdi ki, Türk tüketicisi söz konusu teknoloji olunca kar, ayaz, gece gündüz dinlemiyor..." dedi.