Crytek, yeni CRYENGINE'i duyurdu

Crysis'in geliştiricisi Crytek, oyun motorunun önemli yenilikler sunan yeni sürümünü duyurdu!

Crytek, ticari oyun lisansları açısından en son özelliklere daima en güncel erişimi sağlayan teknoloji hizmeti yeni CRYENGINE duyurusuyla yeni bir dönemi müjdeliyor.

Crytek içerisinde Lisanslama ve Ar-Ge takımlarının bir araya gelmesi, CRYENGINE kullanıcılarının istedikleri zaman başvurabilecekleri birebir desteğin düzeyinin iki katına çıkması ve Crytek'in Ar-Ge imkanlarının bir hizmet olarak geliştiricilere sunulması anlamına geliyor.

Bütün bu değişimlerin yanı sıra Yeni CRYENGINE PC'ye ek olarak mevcut ve yeni nesil konsollar (Xbox One, PlayStation 4, ve Wii U) ile yakın zamanda eklenecek diğer platformlarda yapılacak geliştirmeleri de destekliyor.

Yeni hizmetleri düzenli sağlamak adına hepsi-bir-arada çözümler sunan bu teknoloji, artık sürüm numaraları ile tanımlanmayacak. Böylelikle, CRYENGINE teknolojisini alanında en ön sırada tutabilmek adına, güncelleştirmeler ve iyileştirmeler sürekli hale gelecek.

Yeni CRYENGINE'de neler var?

Areil Cai, CRYENGINE İş Geliştirme Direktörü, " Bir motor geliştirmek, sabit bir yazılım parçası oluşturmak demek değildir. Oyun için lisans sahibi olanlara, Ar-Ge takımlarımızla birlikte her zaman elimizden gelen en son ve en üstün teknolojiyi sağlıyoruz. Endüstrinin bir parçası olarak artık oyunlarımızı bir hizmet olarak sunmaya önem veriyoruz ve aynı yaklaşımın oyun motorları için de sağlanabileceğine inanıyoruz. Bugünkü duyuru ile birlikte hem bu ilerlemeyi hem de CRYENGINE lisans sahiplerinin her zaman oyunun bir adım ilerisinde olması için taşıdığımız kararlılığı yansıtıyor" dedi.

Crytek İş Geliştirme Direktörü Carl Jones da, "2009'da piyasaya çıktığından beri CryENGINE 3 motorunu birçok önemli yeni özellik ile çok defa değiştirdik; öyle ki artık aynı oyun motoru değildi. Motorun birçok kısmında kökten değişikliklere gittik; tüm ışıklandırma sistemimizi revize ettik, film kalitesinde karakter sahneleme ve animasyon çözümleri ürettik, Sandbox editörümüzün hız ve etkinliğini büyük ölçüde geliştirdik ve hatta görüntü işleme özelliğimiz mozaikleme (tesselation) ile piksel yerdeğişimi haritalandırması (pixel accurate displacement mapping) ve fizik temelli görüntü işleme özelliği ile tamamen değişti. Tüm bunları yaparken ana ilkemizi de muhafaza ettik: Oyun yapımı her zaman gerçek zamanlı olmalıdır. CRYENGINE, Crytek'in yeni motorudur – ve her zaman öyle kalacaktır!" diyerek duyuru hakkında yorumda bulundu.

Sonraki Haber

Forum