Covid-19 Sosyal Medya Alışkanlıklarımızı Nasıl Değiştirdi?
Covid-19 sürecinde tüm dünya daha önce alışık olmadığımız bir düzende yaşamaya ayak uydurmaya çalışırken, kişisel olarak her tercihimiz ve alışkanlığımız yeniden şekillenmeye devam ediyor.
Covid-19 sürecinde tüm dünya daha önce alışık olmadığımız
bir düzende yaşamaya ayak uydurmaya çalışırken, kişisel olarak her
tercihimiz ve alışkanlığımız yeniden şekillenmeye devam ediyor.
Sadece aktif sosyal yaşantılarımızdaki alışkanlıklarımız dışında,
dijital dünyadan da beklentilerimiz tam anlamıyla bambaşka bir
boyut kazanmış durumda. Özellikle sosyalleşmenin askıya alındığı bu
dönemde, kullanıcıların sosyal medya kanallarından beklentisi
sosyalleşmekten daha çok doğru bilgi almak yönünde
değişiyor.
Sosyal medyayı neden kullanıyoruz?, Son 4 ay içerisinde neler değişti? Kullanıcıların beklentileri neler? gibi sorulara yanıt arayan AdColony, Türkiye'de 14-65 yaş arasındaki katılımcılarla gerçekleştirdiği "Covid-19 Döneminde Değişen Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları Araştırması" salgın sebebiyle kullanıcıların değişen beklentilerini gözler önüne seriyor.
Araştırmaya göre Türkiye'de izolasyonun başlamasıyla
kullanıcıların %61'i sosyal medya kanallarında daha fazla vakit
geçiriyor. Kullanıcıların %51'i sosyal medyayı güncel bilgilerden
haberdar olmak için kullandıklarını belirtiyorlar. Markaların
mesajlarını ve kampanyalarını dijitale hiç olmadığı kadar
yoğunlaştırdığı bu dönemde, katılımcıların reklamlar özelinde en
güvenilir buldukları sosyal medya kanalı %51 ile LinkedIn oluyor.
Katılımcıların %37'si gün içinde en az 30 dakika Linkedın'de
geçirdiğini belirtirken, %30'u gün içinde LinkedIn'de yarım saatten
daha fazla vakit geçiriyor.
AdColony EMEA&LATAM Genel Müdürü Volkan Biçer bu dönem
değişen sosyal medya kullanım alışkanlıklarını yorumluyor. "
İçinde bulunduğumuz süreçte LinkedIn ülkemizdeki kullanıcılar için
daha da önem kazandı. Hem güvenilir bilgiye ulaşmak hem de evden
çalıştığımız bu dönemde çalıştıkları sektöre dair haberleri daha
yakından takip edebilmek herkes için çok önemli bir hale geldi.
Yaptığımız araştırmaya göre katılımcıların %57'si bir hafta
içerisinde LinkedIn'de mutlaka 1 ila 3 arası post paylaşımı
yapıyor."
Her anımızı, iyisiyle kötüsüyle sosyal medya kanallarında
yaşadığımız, haber kaynağımız olarak kullandığımız sosyal medya
COVID-19 ile önemini daha da arttırmış olsa dahi, güvenilir
bilgilere ulaşmak için ise doğru sosyal medya araçları
kullanıcıların en çok önem verdiği nokta olmaya devam
ediyor.