COVID-19 Herkesi Vurmadı; Salgın Sırasında Büyüyenler de Yok Değil!
Ekonomiyi derinden etkileyen, birçok iş kolunda çalışanları ve şirketleri zor durumda bırakan pandemi, bazı alanlarda büyümeye de neden oldu.
Uluslararası dijital pazarlama ve SEO ajansı Zeo Agency'nin
hazırladığı Online Market Sektörü 2021 İlk Yarıyıl Raporu hem
markalar hem kullanıcılar için değişen dinamikleri gözler önüne
seriyor.
Zeo Agency'nin 2020 ve 2021 yıllarının ilk 6 aylık dönemlerini kıyaslayan dijital pazarlama raporu, pandemiden pozitif anlamda en çok etkilenen sektörlerden biri olan Online Market kategorisinde 47 web sitesini mercek altına alıyor. Rapora göre, 2020'nin ilk yarıyılında 172,3 milyon olan toplam ziyaretçi ortalamasının 2021 yılında %16,5 oranında artarak 200,8 milyona ulaştığı görülüyor. Web sitelerinde kullanıcıların geçirdiği ortalama süreler de artış yaşamış durumda.
Online pazara yatırımlar artıyor
Sektördeki rekabetin kızışmasıyla markaların yatırımlarını artırması ve kullanıcıları çekmek üzere daha fazla kampanya yapması da durumu etkileyen nedenler arasında yer alıyor. Sektördeki web sitelerine gelen organik trafikte yaşanan %4 civarındaki düşüş; marka algısının güçlendiğine işaret eden direkt trafiğe %2,9; reklamlardan gelen trafiğe ise %2,4'lik bir artış olarak yansıdı.
Acil ihtiyaçlar temel ihtiyaçlara dönüştü
Sektörü oluşturan web sitelerinin ortak trafik aldığı anahtar kelimeler incelendiği 2020-2021 ilk yarıyılları arasında kullanıcıların değişen ve artık kalıcı hale gelen ihtiyaçları da dikkat çekiyor. Geçtiğimiz yıla göre aranma hacmi en çok artan anahtar kelime %82,4'lük bir artışla kamp sandalyesi oldu.
Raporda; ''maske'' ile ilgili aramanın bu sene fiyat odağından marka adına kaydığı görülürken, çocuk maskesi, 3 katlı maske, eldiven ile birlikte kolonya içeren kullanıcı aramaları da 2021'de aranma hacmi en çok düşen anahtar kelimeler arasında yer alıyor. Bu durum geçtiğimiz sene pandeminin hayatımıza ilk defa girmesiyle ortaya çıkan acil ihtiyaçların, artık günlük hayatın bir parçası olduğuna ve daha erişilebilir ürünlere dönüştüğüne işaret ediyor.
Online Market Sektörü 2021 1. Yarıyıl Raporu'na buradan ulaşabilirsiniz