Covid-19 Gündelik Tercihlerimizi Ne Kadar Değiştirdi?
AdColony'nin Türkiye dahil, Avrupa, Orta Doğu ve Afrika'yı kapasayan EMEA bölgesinde 14-75 yaş arası katılımcılarla yaptığı "Corona Virüs Etkisi Araştırması" ise salgın sebebiyle değişen alışkanlıklarımızı çarpıcı verilerle gözler önüne seriyor.
Tüm dünyayı etkisi altına alan corona virüs
salgını ülkemizde de insanları evden çıkmamaya
mecbur bırakıyor. İnsanların günlük yaşamlarındaki alışkanlıklarını
ve tercihlerini değiştirmesinin yanı sıra dijital ortamda da büyük
değişikliklere neden oluyor. Toplu taşımadan market alışverişine,
mobil oyunlardan sosyalleşmeye kadar hayatımızın her alanında kadar
tercihlerimizi değiştiriyor.
AdColony'nin Türkiye dahil, Avrupa, Orta Doğu ve Afrika'yı
kapasayan EMEA bölgesinde 14-75 yaş arası katılımcılarla yaptığı
"Corona Virüs Etkisi Araştırması" ise salgın
sebebiyle değişen alışkanlıklarımızı çarpıcı verilerle gözler önüne
seriyor.
Katılımcıların %20'si artık toplu taşıma kullanmadığını belirtiyor. Evden çıkmayarak kendimizi izole ettiğimiz bu günlerde ise katılımcıların %54'ü daha fazla ev temizliği yaptığını söylüyor. Zorunlu olmadıkça dışarı çıkmadığımız şu günlerde kullanıcıların %31'i market ziyaretlerini en aza indirdiğini ve %41'inin de artık online alışverişe geçiş yaptıklarını bildiriyor.
Evde yapılacak en keyifli aktivitelerden mobil oyunlar özeline cevaplara baktığımızda katılımcıların %47'si her gün mobil cihazlarından oyun oynadıklarını, %32'si ise mobil cihazlarına yeni oyunlar yüklediklerini söylüyor. Stresten, gündelik düşüncelerden uzaklaşmak ve rahatlamak için mobil oyun oynadıklarını söyleyenlerin oranı ise %85
Reklam verenlerin potansiyel müşterilerine ulaşmak için bu
dönemde en etkili yol olan mobil reklamlar alanına bakıldığında,
katılımcıların %26'sı ihtiyacı olabilecek ürünü fark ettiren
reklamları tercih ederken, %35'i user-initiated denilen kullanıcı
tarafından kontrol edilebilen reklamlara daha sıcak
yaklaşıyor.
AdColony EMEA ve LATAM Genel Müdür Volkan Biçer mobil dünyada olan değişimi şu sözlerle yorumluyor; " Corona virüs aktif sosyal yaşamı sınırlandırıp ve fiziksel mesafeyi artırdıkça, insanların dijitale daha da yakınlaşması tabi ki kaçınılmaz oluyor. AdColony olarak biz de 30 ülkeyi yönettiğimiz İstanbul ofisimizdeki 180 çalışanımızla birlikte 10 Mart günü itibariyle evden çalışma sistemine geçtik ve online toplantılar ve iş takibi ile süreci yönetmeye devam ediyoruz. Evde geçirdiğimiz vakit arttıkça, günlük stresten kaçmak için de en kafa dağıtıcı yöntem olarak mobil oyunlar karşımıza çıkıyor. 24 Şubat haftası 9 Mart haftasını karşılaştırdığımızda; mobil oyun oynama sürelerinde %21 artış gösterdiğini görüyoruz. Oyun uygulamalarındaki trafiklerde de bu iki hafta arasında %14.6'lık bir artış bulunuyor. Aynı şekilde yapılan araştırmalara göre kullanıcılar %21 daha fazla oyun içi reklam izliyorlar. Bu da reklamverenler için oyunların yine bir mecra olarak gündemde kalmasını sağlıyor."