CBOT, 2020'de 15 kat Büyüdü
Yapay zeka, şirketlerin çağrı karşılama maliyetlerini 5'te 1'e indiriyor.
Son yıllarda şirketlerin müşteri deneyimi ve sadakat
çözümlerinde önemi giderek artan chatbotlar özellikle
pandemi döneminde şirketlerin müşterilerine hızlı
ve kişiselleşmiş çözümler sunmalarını sağladı. Türkiye'nin
yapay zeka tabanlı sanal asistanlar konusunda lider şirketi
CBOT da 2020 yılında uygulamaya aldığı
chatbot projeleriyle pek çok şirketin dijital
dönüşümünde kritik bir rol oynadı. CBOT'un 2020 yılında imza attığı
projelere bakıldığında; bankacılıktan telekom
sektörüne, oyundan otomotive, startuplardan, mobil hizmet/alışveriş
uygulamalarına kadar geniş bir alanda faaliyet gösteren güçlü
markalar için soruları cevaplayan ve işlemleri yapan chatbotlar
geliştirdiği görülüyor.
80 milyona dokunacak çapta 400 milyon etkileşim
Çok sayıda özel şirketin ve kamu kurumunun dijital dönüşümünü
şekillendiren CBOT milyonlarca kişinin deneyimlerini iyileştirdi.
CBOT chatbotlarında 2020'de; farklı yaş gruplarından, farklı
sosyo-ekonomik gruplardan ve farklı sektörlerin kullanıcılarından
ve çalışanlarından gelen 400 milyon konuşma gerçekleşti. CBOT devam
eden projeleriyle birlikte bugün 80 milyonluk geniş bir
kitleye hizmet veren Türkiye'nin Yapay Zeka Platformu olarak
2021'de de emin adımlarla ilerliyor.
Ses yapay zekası CBOT SPEECH ile güçlenen bütünsel müşteri hizmetleri otomasyonu
Şirket; bir ses yapay zekası olan CBOT SPEECH ürünüyle de bütünsel bir müşteri hizmetleri otomasyonu yapısı kuruyor. CBOT SPEECH şirketlerin çağrı merkezlerinde bulunan sesli yanıt sistemlerine (IVR) de dahil olarak artık sesli çağrılarda da otomasyon sağlayabiliyor. Çağrı merkezini arayan bir müşteri CBOT'un yapay zeka teknolojisi ile karşılanıyor ve canlı bir insan ile konuşur gibi bir deneyim sunularak, chatbot ile otomatik yanıtlanıp çağrı sonlandırılabiliyor. Böylece kurumların müşteri hizmetleri operasyonlarında insan + yapay zeka çözümleri konumlandırılarak, söz konusu hizmet daha verimli ve etkin hale getiriliyor. CBOT, CBOT SPEECH ile artık uçtan uca bir müşteri hizmetleri otomasyonu sağlayan platform olarak hizmet veriyor.
Bunun içinde yapay zeka ve diyalog yönetim sisteminin bulunduğu CBOT CORE, ses teknolojisinin bulunduğu CBOT SPEECH, entegrasyonların ve diyalogların kod yazılmadan oluşturulabilmesini sağlayan CBOT FUSION dikkat çekiyor. Ayrıca, tüm diyalogların detaylı raporlamasınının yanı sıra yapay zeka kullanılarak önemli çıkarımlar alınmasını sağlayan CBOT ANALYTICS ve canlı bir müşteri temsilcisiyle ile yazışma yapılmasını sağlayan yine yapay zeka teknolojisi içeren CBOT LIVE CHAT, platformun bütünsel bir müşteri hizmeti sunmasını sağlıyor.
Ar-Ge'ye gelirimizin %40'ını yatırıyoruz
CBOT'un 2020 karnesine ilişkin değerlendirmelerde
bulunan CBOT Kurucu ve CEO'su Mete Aktaş:
"CBOT olarak 2020 yılını önemli bir büyümeyle kapattık. İş
ortaklıklarımızı artırırken Türk mühendislerden aldığımız güçle
geliştirdiğimiz yerli yapay zeka teknolojimizle platformumuzu daha
ileri bir noktaya taşımaya devam ettik. Gelirinin %40'ını
yeniliğe, geliştirmeye ayıran Ar-Ge odaklı bir şirketiz ve CBOT
Platformu en son teknoloji yapısını koruyacak şekilde geliştirmek
bizim en önemli önceliğimiz. Bu nedenle bu yıl CBOT SPEECH ses
yapay zekasını devreye almaktan büyük bir mutluluk duyuyoruz.
Pandemi iş yapış şekillerini ve özellikle müşteri beklentilerini
derinden etkiledi. Şirketlerin karşı karşıya kaldıkları dijital
müşteri tipi yepyeni çalışmaları zorunlu kıldı. Diyalogsal yapay
zeka tabanlı chatbotlar ve voicebotlar self servis seçeneği ile
müşteri hizmetlerinde daha fazlasını, daha hızlı
sunmayı sağlıyor. Biz de bir ses yapay zeka altyapısı
olan CBOT SPEECH'i geliştirerek, CBOT PLATFORM'u uçtan uca
hizmet veren bir yapıya kavuştuk. Artık şirketlere dijital
müşteri deneyimi noktasında bütünsel bir otomasyon sunabiliyoruz.
CBOT olarak 2021'de de ihtiyaçlara cevap vermeye, sadece Türkiye'de
değil yurtdışındaki kurumların dijital dönüşümlerine öncülük etmeye
devam edeceğiz."