Canon, son dönemdeki faaliyetlerini duyurdu
Wilbert Verheijen'in Genel Müdür olarak atandığı toplantıda Canon hakkında geniş bilgiler paylaşıldı
Wilbert Verheijen, Canon Eurasia'ya Genel Müdür olarak atandı. Atamanın duyurulduğu ve Canon Eurasia Genel Müdürü Wilbert Verheijen ile Canon Eurasia Satış ve Pazarlama Direktörü Saygın Süzen'in katıldığı toplantıda aşağıdaki bilgiler paylaşıldı.
Türkiye'de kamera akıllı telefonla büyüyor
Türkiye'de 2015 yılında kompakt ve SLR yani yarı profesyonel fotoğraf makinası ve kamera pazarı 75 milyon euroya ulaştı. Tüm yıl sektörde 110 bin adetlik kamera satışı yapıldı. Canon Eurasia olarak SLR'de yüzde 55, kompaktta yüzde 30 ile pazar lideriyiz.
2015 pazarda satılan SLR fotoğraf makinası sayısı 50 bin adet oldu. Kompakt makina adedi ise 60 bin oldu. Fotoğraf makinası pazarında yüzde 10 düşüş yaşandı. Bu kameradaki düşüşü kompanse etmek için profesyonel görüntüleme kameralarına da girdik. Yani 5D ile başlayan profesyonel cihazlardan yola çıkarak EOS Cinema adında tamamen sinema yapımı bazlı bir ürün gamı oluşturduk.
Akıllı telefonlar nasıl etkiledi?
Düşük ışık ve zoom'da cep telefonları yetersiz kalıyor. Ancak bağlantı özelliği öne çıkıyor. Normal şartlarda fotoğrafla tanışmayan insanlar cep telefonu ile birlikte fotoğrafla tanıştığı zaman daha ileri gitmek istiyor. Kameraya geçmek istiyor.
Fotoğraf makinalarının ergonomik olması, kameranın yüksek fotoğraf çekim özellikleri ve kablosuz bağlantı özelliği olması önemli. Tüm yeni modellerde WiFi ve NFC var. Sosyal medyaya artık telefon gibi kamera ile de bağlanabiliyorsunuz.
Türkiye'de pazarı telefon geliştiriyor
Türkiye gibi fotoğraf makinesi kullanımı çok gelişmemiş bir ülkede cep telefonları sayesinde birçok insanın fotoğraf çekmeyle tanışması bir süre sonra cep telefonuyla çekilen fotoğrafların yetersiz kalmasına neden oluyor. Böylece profesyonelliğe geçiş yaşanıyor. İnsanlar yeni bir hobi ediniyor ve cesaret kazanıyor.
Akıllı telefonlar giriş seviyesi cihazları olumsuz etkilerken, kompakt kameraların üst seviye modellerinde ve profesyonel makine satışlarında pozitf etkisi oluyor. Herkes akıllı telefondan sonra kameraya evriliyor.
Canon ne yapıyor?
Amacımız var olan piyasada model yapımızı daha etkin hale getirerek yüksek fotoğraf kalitesi, yüksek zoom ve kablosuz bağlantıyı öne çıkararak yüksek kalitede fotoğraf çekme ihtiyacı olan yarı profesyonel ya da profesyonel kullanıcıya hitap etmek. Biz bir dijital kamera değil dijital görüntüleme şirketiyiz. Yani görüntülemenin her noktasında varız.
Ücretsiz fotoğraf depolama imkanı
Çekilen fotoğrafları depolamak için Irista isimli bir bulut tabanlı sistemimiz var.Bu bir bulut fotoğraf platformu bu.Fotoğraf makinası ve telefonla çekilen fotoyu buraya yüklüyorsunuz sonra fotoğrafları burada sınıflandırıp taglayabiliyorsunuz. Twitter ve Facebook'a çok kolay upload olabiliyor. 15 GB'ya kadar ücretsiz bir hizmet sonrası için belirli bir üyelik ücreti var.
Eğer aile fotoğraflarını depolamak ve paylaşmak istiyorsa LifeCake isimli uygulamamız var. Canon sadece bir fotoğraf makinası üreticisi değil aynı zamanda tüm deneyimlere cevap verebilen bir firma.
Lazer yazıcı pazarı 120 milyon euroya ulaştı
2015 yılı boyunca Türkiye pazarında satılan toplam masaüstü mürekkepli ve lazer yazıcı pazarı 120 milyon euro'yu buldu. Canon Eurasia'nın pazardaki payı ise 24 milyon euro seviyesinde bulunuyor. Türkiye'de ofis kullanımlarında hızları, yüksek baskı hacimlerine uyumlulukları ve baskı maliyetindeki düşüklüğü sebebiyle daha çok lazer yazıcılar tercih edilirken, ev kullanımlarında baskı kalitesinin yüksekliği, fotoğraf baskısı ihtiyacı, ilk alım maliyetinin yüksek olmamasının istenmesi ve baskı hacminin ortalama yada düşük olması sebebiyle Inkjet yazıcılar tercih ediliyor. Fakat son dönemde ticari inkjet pazarının büyüdüğünü ve inkjet yazıcıların da özellikle küçük ofis kullanımlarında tercih edildiği görünüyor. Sebebi ise bu yazıcıların, Canon'un Maxify yazıcılarında olduğu gibi, lazer performansı göstermeleri ve yüksek baskı adetleri için tasarlanmış olmaları.
Türkiye'ye özel ürün geliştirdi
Canon, Türkiye pazarını çok yakından takip ediyor ve bu pazara uygun çözümler geliştiriyor. Giriş seviyesi inkjet yazıcılar olan Ink-Efficient E Serisi yazıcılar özellikle bu pazar için geliştirildi ve Türkiye pilot bölge olarak kullanıldı. Yine yeni lanse edilen tanklı Pixma G Serisi yazıcılar, Türkiye'nin içinde bulunduğu birkaç ülke değerlendirilerek tasarlandı.
Tüketici WiFi bağlantısı istiyor
Çok fonksiyonlu yazıcılarda en çok kullanılan fonksiyonlar baskı ve tarama. Faks özelliği de Türkiye pazarında diğer pazarlara kıyasla ortalamanın üstünde kullanılıyor. Aynı zamanda bağlantı özelliklerine verilen önem arttı, WiFi fonksiyonu sık kullanılıyor. Bir de dubleks baskı aranan ve kullanılan özelliklerden. Canon yazıcılarını bu özelliklere önem vererek tasarlıyor.
Karma gerçeklik ile otomobil tasarımı
Canon'un Karma Gerçeklik Çözümü (MREAL) gerçek dünya ortamlarıyla bilgisayar tarafından üretilen sanal görüntüleri (CGI) kusursuz bir biçimde birleştiriyor. Canon'un, imalat sektöründeki temel zorlukları çözmek için tasarladığı Karma Gerçeklik Teknolojisi, Japonya'da piyasaya sürülmesinden bu yana, ürün prototipi imalatı için kullanılıyor. MREAL sistemi Toyota'nın otomobil tasarımında kullanılıyor. Ayrıca ameliyat simülasyonu ile öğrenciler sanal bir hastayı ameliyat edebiliyor. Bunun dışında pilotlar da simülasyon olarak kullanabiliyor.
TÜRKİYE PROFESYONEL YAZICI PAZARINDA EMEA BÖLGESİ ŞAMPİYONU OLDU
Canon Eurasia Kurumsal Ürünler olarak görüntüyü yakalama, baskı, tarama ve görüntüyü işleme gibi baskı ve görüntüleme sektörünün her alanında varız. Her alanda varız derken, bizim için son kullanıcı olarak gördüğümüz kurumların baskı ve görüntülemeye yönelik her ihtiyacını karşılıyoruz.
Kurumsal ürün olarak küçük fotokopi cihazından sürekli baskı alabilen cihazlara kadar çok geniş bir ürün gamına sahibiz. Yüksek hızlı tarayıcılarımız, geniş formatlı yazıcılarımız bulunuyor. Oce firmasının satın alınması sonrasında Plan Kopya dediğimiz ürünler de Canon bünyesinde satılmaya başlandı. Yüksek hızlı tarayıcılarda 2014 yılında yüzde 32 ile pazarın lideriydi. 2015 yılında ise bu alanda çok başarılı işler yaparak pazar payımızı yüzde 64'e yükselttik. Yüksek hızlı tarayıcılar segmentinde daha çok devlet ve finans kurumları çalışıyor. Hem kamu hem de bankalar tarafındaki yatırımları değerlendirerek satış adedimizi yüzde 125 oranında artırdık. Bu satış adedimiz Canon tarafından da takdirle karşılandı. EMEA bölgesinde Canon Türkiye olarak en yüksek satış adedini elde ederek birinci olduk.
Wilbert Verheijen kimdir?
Canon Eurasia Genel Müdürlüğü'ne 1990 yılından bu yana Canon ve Oce bünyesinde farklı ülkelerde görevlerde bulunan Wilbert Verheijen atandı. Verheijen, daha önce Canon Asya Profesyonel Baskı Ürünleri Grubu Başkan Yardımcılığı görevini yürütüyordu.
Wilbert Verheijen, 1 Ocak 2016 tarihinden itibaren Canon Eurasia Genel Müdürü olarak atandı. Hollanda doğumlu olan Wilbert Verheijen, 1990 yılında Hollanda merkezli baskı ve kopyalama cihazları şirketi Oce'ye katıldı ve Oce için çeşitli ticari ve genel yönetim pozisyonlarında bulunarak bu süre zarfında Avrupa ve Kuzey Amerika'da çalıştı. Wilbert Verheijen, Canon'un 2009 yılında Oce'yi almasından sonra Oce Çin ve Hong Kong Genel Müdürü olarak Çin'e taşındı ve Asya'daki Oce şirketlerinin Canon'a entegrasyonuna liderlik yaptı.
Son olarak, Pekin merkezli Canon Asya Profesyonel Baskı Ürünleri Grubu Başkan Yardımcılığını yürüttü. Wilbert Verheijen, Hollanda'daki Nyenrode İş Üniversitesi'nden İşletme lisansına ve Belçika'daki Leuven Üniversitesi'nden MBA derecesine sahip. Üç çocuk babası olan Wilbert Verheijen, müziğe oldukça meraklı, boş zamanlarında ise koşu ve triatlon ile formda kalmayı seviyor.