Canon'dan kamera ve lazerlerde yeni dönem
Canon yeni baskı ve fotoğraf stratejilerini İstanbul'da açıkladı, yeni ürünlerini tanıttı...
Canon'un, Avrupa'da gelişen pazarlara odaklanma stratejisi çerçevesinde, dinamik bir büyüme gösteren Türkiye'de 2008 yılında kurduğu Canon Eurasia, ilk yılında önemli başarılara imza attı. Fotoğraf makinesi pazarında D-SLR ürünlerde lider konum pekiştirilirken, yazıcı ürünlerinde hedeflerin üzerinde büyüme elde edildi.
Canon Eurasia Genel Müdürü Roman Troedthandl "Deneyimimiz, bilgimiz ve ilişkilerimizle Canon Eurasia, daha ilk yılında, büyük potansiyele sahip güçlü bir organizasyon haline geldi. Müşteri odaklı bir yaklaşımla iş ortaklarımız için katma değer yaratmaya devam ediyoruz. Türkiye'ye olan güven ve inancımızın bir göstergesi olarak da, dünyaca ünlü Forte etkinliğini 1. yaşımızı da kutladığımız bugünlerde İstanbul'da gerçekleştirmenin büyük mutluluğunu yaşıyoruz. " dedi.
Canon Eurasia Kurumsal İş Çözümleri Ülke Direktörü Peter Saak ise ekonomik kriz döneminde enerji, zaman ve iş gücü tasarrufu sağlayan ürünleri ön plana çıkaracaklarını, ofsetten dijital baskıya geçişin hızlanacağını söyledi.
Canon Eurasia Genel Müdürü Roman Troedthandl, Canon'un Türkiye'deki işbirliklerini güçlendirmeye devam ettiklerini belirterek şöyle konuştu: "Hem tasarım gücü, hem yenilikçiliği, hem de kullanıcı dostu ürünleriyle öne çıkan Canon'un rakiplerinden farkı, kendini ürün kalitesi ve hizmet saygınlığı ile göstermesidir. Bu faaliyetlerimizi müşteri odaklı bir yaklaşımla sürdürmeye, müşterilerimize katma değer ve fayda sağlamak üzere Canon'la birlikte büyümek isteyen iş ortaklarımıza yatırım yapmaya devam edeceğiz."
Yeni stratejiler
Lazer yazıcılar önem kazanıyor
Canon Eurasia, anahtar pazar olarak gördüğü Türkiye'de büyüme
hedefini 2009 yılında da sürdürüyor. Pazar araştırma şirketi
IDC'nin verilerine göre, Canon Eurasia tek fonksiyonlu inkjet
yazıcı segmentinde 2009 yılının ilk çeyreğinde elde ettiği
%66,7'lik pazar payıyla lider konuma yükseldi.
2008'in ilk çeyreğine oranla 2009 yılının ilk çeyreğinde tek fonksiyonlu lazer yazıcı segmentinde ise pazar payını %2,2'den %13,8'e yükseltirken, çok fonksiyonlu lazer ürünlerde de pazar payını %2,7'den %25'e yükselterek önemli bir başarı kaydetti. Çok fonksiyonlu inkjet yazıcılardaki pazar payı ise aynı dönemde 3 kat artışla %36 olarak gerçekleşti. Roman Troedthandl, "Canon Eurasia olarak, geçtiğimiz yılki başarılı performansımızı 2009 yılının ilk çeyreğinde de devam ettirdik. Bayilerimizle ilişkilerimizi daha da güçlendirerek ve özellikle KOBİ'lere çok geniş bir ürün yelpazesi sunarak, yazıcı sektöründeki pazar payımızı artırmayı hedefliyoruz" dedi.
Canon D-SLR pazarında liderliğini
pekiştirecek
Canon Eurasia, dijital fotoğraf makinesi pazarında GFK verilerine
göre 2007 yılının son çeyreğindeki pazar payını 2008 yılında
%19'lara kadar çıkarırken, Roman Troedthandl, "D-SLR pazarındaki
liderliğimizi yeni ürünlerle pekiştirip, güçlendireceğiz" diye
konuştu.
Canon, tasarruflu ürünleri ön plana
çıkaracak
Canon Eurasia, önümüzdeki dönemde önem kazanacak enerji, zaman ve
iş gücü tasarrufu sağlayan ürünleri ön plana çıkaracak. Canon
Eurasia Kurumsal İş Çözümleri Ülke Direktörü Peter Saak,
"Profesyonel baskı sektöründe cirosal ve pazar payı olarak 2008
yılında hedeflerimizi gerçekleştirdik. IDC verilerinin de ortaya
koyduğu üzere, siyah-beyaz fotokopi pazarında Canon olarak %82
büyüme sağlayarak pazar lideri koltuğuna oturduk" şeklinde
konuştu.
Ofsetten dijitale geçiş hızlanacak
2009 yılının Canon için önemli bir fırsat yılı olduğuna
inandıklarını belirten Saak, sözlerine şöyle devam etti: "Ofsetten
dijitale geçiş süreci hızlanacak, dijital baskıya talep daha da
artacak. Ofset baskılar büyük miktarlarda baskılar için uygun,
ancak söz konusu küçük ölçüde baskılar olunca müşteriler maliyet
avantajı sağlayan dijital baskılara yönelecek."
Saak, Türkiye'nin önümüzdeki 10–12 yıl içerisinde büyük gelişmelere sahne olacak bir ülke olduğuna dikkati çekerek, Türk basım sanayi pazarının 2012'de yaklaşık %20'sinin, 2020'de %50-60'ının dijital olacağını söyledi. Saak, "Sektörümüzde en tanınan servis sağlayıcısı olma hedefimizle önümüzdeki dönemde, profesyonel ekibimizle birlikte Türkiye'de, profesyonel baskı sektörünün karlılığını artıracak ürün ve çözümlerimizi tanıtmak üzere etkinlikler gerçekleştireceğiz" dedi.
Yeni ürünler tanıtıldı
İstanbul, geleneksel Canon Forte etkinliğine evsahipliği yaptı
Canon, Türkiye'ye olan güveni ve inancının bir göstergesi olarak, dünyaca ünlü Forte etkinliğini bu yıl ilk kez İstanbul'da düzenledi. İşletmeden işletmeye ve işletmeden tüketiciye sunulan tüm ürünlerin sergilendiği Forte'ye Canon bayileri ve iş ortakları büyük ilgi gösterdi. Etkinlikte ön plana çıkan değişik kategorilerdeki Canon ürünlerinden bazıları şöyle:
Ofset benzeri çok yüksek kaliteli siyah-beyaz baskılar veren üretim sistemi imagePRESS 1110; ofset benzeri çok yüksek kaliteli renkli baskılar veren üretim sistemi olan imagePRESS C7000VP; sınıfında ilk şeffaf tonerli ofset benzeri baskı sistemi olan imagePRESS C1+; hızlı bir network tarayıcısı olan Scanfront 220P; teknik çizim (CAD/GIS) pazarı için toplam sahip olma maliyeti ile sektöre çok yüksek verimlilik sağlayacak geniş format baskı yazıcı serisi iPF750; yoğun iş ortamları için renkli lazer yazıcı, tarayıcı, fotokopi ve faks olmak üzere 4 özelliği bir arada sunan MF8470; yüksek çözünürlüklü doküman ve film tarayıcı CS700F; çok fonksiyonlu yazıcı PIXMA MP540.
Fotoğraf makinesi ve video kategorisinde ise Canon'un yeni duyurduğu iki modeli olan, Full HD video çekebilme özelliğini taşıyan EOS 500D ve 5D Mark II, Forte ziyaretçileriyle buluştu. Kompakt fotoğraf makinelerinde, ince ve şık tasarımıyla Canon'un şu ana kadar ürettiği en ince IXUS olan IXUS 100; video kameralarda kolay paylaşım imkanı veren, yüksek optik kaliteye sahip FS200; projeksiyonlarda ise Full HD 1920x1200 (WUXGA) çözünürlük özelliği ile WUX10 katılımcılara tanıtıldı.