Cannes Lions'da PR'ın şampiyonu Avustralya
DoğanBurda'nın Türkiye temsilcisi olduğu dev festival, 60'ıncı yıldönümünü kutluyor!
Cannes Lions'da PR'ın şampiyonu Avustralya
oldu
DoğanBurda'nın Türkiye temsilcisi olduğu Cannes
Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali bu yıl 60'ıncı
yıldönümünü kutluyor. Dün gece, PR, Yaratıcı Etkinlik
Doğrudan Pazarlama ve Promo & Aktivasyon kategorilerinde kazananlar
açıklandı. PR ve Doğrudan Pazarlama kategorilerinde Grand Prix
McCann Melbourne tarafından Metro Trains için hazırlanan
"Aptalca Ölmenin Yolları". 'Dumb
Ways to Die' adlı çalışmanın oldu. İlk haftada
internette 20 milyon kez izlenen kampanya, dünyanın en çok izlenen
kamu çalışması olmayı başardı. Kampanya, gençlere metro ve tren
istasyonlarının ne kadar tehlikeli yerler olabileceğini öğretmek
amacıyla yola çıkmış. Radyo jingle'ı gençler arasında büyük bir
başarı yakalamış.
İlk gecenin diğer büyük ödülleriyse şöyle:
• Promo&Aktivasyon kategorisinde
Grand Prix: Sport Club Recife için Ogilvy Brasil'in hazırladığı
"Ölümsüz Taraftarlar"_ 'Immortal Fans' isimli çalışmaya gitti.
• Yaratıcı Etkinlik kategorisinde
Grand Prix, 'Heineken'in Efsanevi Yolculuğu" adlı çalışmasıyla
Wieden+Kennedy Amsterdam'ın oldu
Fotoğraflarla öykü anlatmanın gücü
Fotoğraflarla öykü anlatmanın gücü
Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali, bu yıl da çok ünlü
isimleri ağırlıyor. Festivalin üçüncü günü ünlü fotoğraf sanatçısı
Annnie Leibovitz ve Disney üst yönetiminin
katıldığı bir seminerle açıldı. Kare Kare- "Frame by
Frame" başlıklı oturum Disney'in 2007'den beri ünlü
yıldızlarla yaptığı "Rüyaların gerçekleştiği yer"
kampanyası hakkındaydı. Disney'in, Leibovitz'le dünyadaki Disney
parkları ve otelleri için yaptığı bu kampanya, David Beckham,
Scarlett Johansson, Jennifer Lopez, Beyonce,
Roger Federer, Julianne Moore gibi ünlüler sayesinde büyük yankı
uyandırmıştı.
Annie Leibovitz, tüm öyküleri uzun dönem çalıştıktan sonra bir
film direktörü gibi sahneler yaratmış. "Annemizin bize
anlattığı öyküler gibi bir duygu yaratmayı istedim" diyen ünlü
fotoğrafçı, kampanyayı "zamanımızın en ikonik karaketerleriyle
ikonik öykü anlatımı" olarak tanımlıyor.
Annie işe nasıl hazırlanıyor?
"En önemli olan şey, bir öyküyü nasıl damıttığınız ve en önemli
anı bir kareye nasıl indirgediğinizdir " diyen Leibovitz,
Disney'in tüm filmlerini seyrettiğini, tüm kitapları okuduğunu ve
Walt Disney'i yakından tanımak için çok çalıştığını anlatto.
"Işimin en iyi tarafı uzun araştırmalar yaptıktan sonra, tüm
öyküyü tek bir kareye indirgemektir" dedi