Cannes'dan Türkiye'ye bir ödül daha!

DoğanBurda'nın temsilcisi olduğu Cannes Lions Yaratıcılık Festivali'nden yeni haberler var!

Fatoş Karahasan

DoğanBurda'nın Türkiye temsilcisi olduğu Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali bu yıl 60'ıncı yıldönümünü kutluyor.

Cannes'dan Türkiye'ye bir ödül daha

IBM üç büyük ödülü kazandığı Outdoor kategorisinde Rafineri de üç bronz aslan aldı.

Cannes Lions'da Outdoor kategorisinin kazananları da ilan edildi.

IBM'in Fransa'daki 'akıllı şehirler' girişimini desteklemek için hazırladığı açıkhava ilanları üç versiyonu ile üç 'Grand Prix' alarak Outdoor kategorisinin galibi oldu. Ogilvy & Mather Paris imzası taşıyan ilanlar aynı zamanda dinlenebileceğiniz bir bank, sizi yağmurdan koruyan bir tente ya da merdivenleri engel olmaktan çıkaran bir rampa olarak işlev görüyor.

Rafineri'nin CNBC-E Türkiye için hazırladığı 'Gossip Girl''Dexter' ve 'Mad Men' çalışmaları da ajansa birer 'Bronz Aslan' kazandırdı.

41? 29! ve Grey İstanbul'a bronz aslan

Medya Lions kategorisinde Ogilvy & Mather büyük ödülü kazandı.

Cannes Lions Yaratıcılık Festivali'nde Media Lions ödülleri sahiplerini buldu. Ogilvy & Mather Amsterdam, Funeral Insurance Company (Funeral Sigorta şirketi)'nin Dela Brand markası için hazırladığı 'Why wait until its too late' (Çok geç olana kadar beklemeye ne gerek var?) adlı kampanyasıyla büyük ödüle layık görüldü. Kampanyanın medya ajansı ise Mediavalue Eindhoven.

Media Lions'ta Türkiye'den katılan 41? 29! ve Grey İstanbul da bronz ödül kazandı. 41? 29! Özyeğin Üniversitesi için hazırladığı 'The Game of Your Life' (Hayatının Oyunu) ile; Grey İstanbul ise Uluslararası Af Örgütü için hazırladığı 'Frame of Speech' kampanyası ile bronz aslana layık görüldü.

Reklamlarda "Wiki" dönemine hazır mısınız?

Reklamlarda "Wiki" dönemine hazır mısınız?

Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali'nde dördüncü gün, Wikipedia'nın kurucusu Jimmy Wales'in katıldığı bir oturumla açıldı. Wales, Wikipedia'nın reklam platformu Wikia hakkında bilgi verdi. Platform reklam yaratan ekipleri buluşturmaya hizmet ediyor. Dünyanın her yerinde, pek çok dilde içerik üreten bu grup giderek daha fazla reklamverene ulaşıyor.

Wales'in "markalara tutkuyla bağlanan insanlar" olarak tanımladığı bu topluluk, ajansların işlerini elinden alacağa benziyor. "Piyasada kendisini sosyal medya uzmanı olarak pazarlayanlar var, oysa  bizimkiler gerçek sosyal medya" diyen Wales sadece yaratıcılığın yetmeyeceğini, işlerin en iyi biçimde yapılmasının da bir zorunluluk olduğunu vurguladı. 410 bini aşkın bir topluluğun reklam yarattığı bir platformla başa çıkmak gerçekten imkansız olacağa benziyor.

Sonraki Haber

Forum