Candy Crush, yeni sahibini buldu!
Oyun dünyasının dev markası, Candy Crush'ın yapımcısı King'i ufak bir servet karşılığında satın aldı
Activision'ın ürün kalitesi hakkında ne düşünüyor olursanız olun, firmanın oldukça zekice ticari hamleler yaptığı inkar edilemez. Bu zeki hamlelerin en sonuncusu da, Candy Crush'ın üreticisi King Digital Entertainment'ın 5.9 milyar dolar karşılığında satın alınması. Karşılaştırma yapılabilmesi için belirtelim: Amazon Twitch için 970 milyon dolar harcamıştı ve Facebook, Oculus VR için 2 milyar dolar öderken WhatsApp için 19 milyar dolar ödemişti. Minecraft satın alımı, Microsoft'un 2.5 milyar dolar ödemesi ile sonuçlanmıştı.
Bobby Kotick ve arkadaşları bu satın alımın oldukça önemli olduğunu düşünmekteler. Popüler bulmaca oyununu kaç kişinin oynadığı düşünülürse, bu hamlenin zekice olduğunu söylemek de kolaylaşıyor.
Eğer bu konuya farklı bir açıdan yaklaşırsak, artık Activision Blizzard'ın tüm oyuncu kitlelerini kapsayan bir portfolyoya sahip olduğu söylenebilir. Çocuklar ve aileler için Skylanders serileri bulunuyor, World of Warcraft oyuncuları neredeyse hayatları boyunca oyunu oynamaya devam ediyorlar, günlük oyuncular Hearthstone'u oynarken, hardcore oyuncular Destiny ve Call of Duty oynamayı tercih ediyorlar. Tabii ki Candy Crush Saga ile de oyun içi satın alımların kapısı açılmış oluyor. Bu listede yer almayan StarCraft ve Diablo gibi oyunlar da kendi takipçilerini korumaya devam ediyorlar.
Başka bir deyiş ile hangi açıdan bakılırsa bakılsın, oyun dünyasının devinin zaten etkileyici olan portfolyosunu çok daha etkileyici bir hale getirdiği rahatlıkla söylenebilir...