Call of Duty: Modern Warfare 3 incelemesi – Yaşasın SBMM!
Yine mükemmel çok oyunculu modlar ve haritalar, dinamik, akıcı ve eğlenceli bir oynanış ama geçiştirilmiş bir hikâye modu ile çok fazla yenilik içermeyen bir devam oyunu…
Her gün bir yenisine şahit oluyoruz, üstelik çoğu da yakın çevremizde gerçekleşiyor. Ne yazık ki savaşlar her zaman hayatımızın bir parçası oldu ve olmaya da devam edecek. Buna bağlı olarak da konu ne olursa olsun, onları tasvir eden ve en sert yönleriyle ekran başındaki oyun severlerin karşısına getiren video oyunları da uzun yıllardır bizimle birlikte. Elbette bunlar içinde en bilinen serilerden biri de yıllar boyunca milyonlarca insanın kalbini kazanmayı başaran Call of Duty...
Son dönemde birkaç özel hikaye dışında düzenli olarak bir Black
Ops, bir Modern Warfare oynayıp durduk. Modern Warfare üçlemesine
2019 yılında bir reset atılmıştı. Şimdi bu yeni üçlemenin son
oyunu, MW3 karşımızda. Üstelik ilk iki seriden farklı olarak
Infinity Ward değil Sledgehammer Games imzasını taşıyor. Peki ilk
bakışta nasıl olmuş derseniz, belki de beklenti düzeyimin yüksek
olması nedeniyle bir miktar hayal kırıklığı yaşadığımı belirtmem
gerek. Bir yenilik sürecinde olduğu belli oluyor, daha iyi
olabilirdi. Ama sanki biraz aceleci davranılmış gibi duruyor. Bu da
DLC olması gereken bir ürünün bağımsız olarak piyasaya
sürülmesinden anlaşılabiliyor. Ama kesinlikle kötü bir oyun değil,
aksine yine oldukça eğlenceli.
Resmen geçiştirilmiş bir hikâye modu
Alıştığımız üzere her zamanki gibi kısa olan hikâye ile ilgili bir
de spoiler verip heyecanını kaçırmak istemiyorum açıkçası.
Benim gibi oyunlarda hikâyeye çok fazla önem verenler için bu
kısıtlı senaryolar süresi yeterince üzücü zaten. Bunu bir kenara
koyarsak senaryo modunda bahsedilecek en büyük yenilik yeni açık
harita görevleri…
Bu yeni görevler, çizgisel bir ilerleme yerinde hedeflerinize
istediğiniz şekilde ulaşıp gerçekleştirmek için küçük bir haritada
özgürce hareket etmenize izin veriyor. Yaklaşım iyi olabilir, ancak
her zaman olduğu gibi, başlangıcından bu yana bu serinin çizgisel
sinematik senaryosundan keyif alan benim gibi klasik tarzda,
yönlendirmeli ve doğrudan aksiyona yönelik görevleri seven
oyuncuları mutlu etmekten uzak. Bu açık harita görevleri Warzone'a
dayanıyor ve belki de bu oyunun aslında bir DLC olması gerektiğinin
en çok fark edildiği yer burası. Görev haritaları için hazırda var
olan haritaların tercih edilmesi biraz kolay kaçmak olmuş. En
azından hikaye modu için farklı mekanlar görmek isterdik. Bazı
görevler ilk battle royale haritası olan Verdansk'a dayanıyor ve
sağlığınızı yenilemek için zırh plakaları ile silahlarınızı
değiştirmek için farklı silah kasaları da bulabiliyorsunuz. Yani
aslında hikaye modunda da sanki botlarla dolu multiplayer oynuyor
gibiyiz. Yenilik yapmışlar, ama çok değil.
Başta dediğim gibi ben, ekibinizle içeri girdiğiniz ve savaşın tam ortasına daldığınız daha geleneksel görevlerden çok daha fazla keyif aldım. Yeni tip görevler biraz daha gizlilik kullanmak için yapılmış gibi hissettiriyor. Gizlilik görevleri de önemli ve eğlenceli elbette ama daha açık dünya olunca sanki o epik sinematik havasını kaybetmiş gibi...
Görsel ve işitsel olarak mükemmel
Nispeten kısa oyun süresine en çok üzüldüğüm nokta Call of Duty:
Modern Warfare 3’ün grafiksel olarak gerçekten harika olması ve bu
deneyimi yeterince yaşayamamız. Sinematikler gerçek bir film gibi
görünüyor, detay seviyesine gerçekten özen gösterilmiş. Bazı
geçişlerde sinematiklerden oynanışa geçiş oldukça fark edilir olsa
da, nihai sonuç tek kelimeyle mükemmel. Sadece sinematiklerden de
bahsetmiyorum, kontrolü elinize aldığınızda da oyun hem yansımalar
hem de ışıklandırma açısından harika hissettiriyor. Ses konusunda
da şikâyet edebileceğim en ufak bir şey yok. Sesin komple kesildiği
bir ara sahneye denk gelmiş olsam da onun dışında hem müzik hem de
silahların sesi, herhangi bir anda yaşananlara mükemmel bir şekilde
uyuyor.
Grafikler ve ses hakkında biraz konuştuktan sonra, asıl önemli olana gelelim: oynanış. Burada artılar ve eksiler var, sadece yeni karakter kontrolü, hareket, akıcılık ve hıza odaklanırsak, selefine kıyasla gelişme dikkat çekici. Saf ve basit oynanışa odaklanırsak, tam anlamı ile bir Call of Duty ile karşı karşıyayız, oynanış neyse o. Genel olarak tüm hareket ve oynanış teması belki de bu oyunun sunduğu en iyi şey, hareket çok akıcı ve dinamik, bu yüzden size yine çok eğlenceli gelecek. Ben oyunu Xbox Series S üzerinde denedim ve akıcılık konusunda çok büyük bir sorun yaşamadım. Sistem ayarlarından 120hz’i aktif hale getirdiğinizde 1440p’de dâhil 120fps kullanılabiliyor. Ancak elbette 100 ile 75 arasında bir dalgalanma oluyor. Eğer 1080p tercih ederseniz sabit 120 fps almak mümkün oluyor.
Sonuna kadar SBMM’nin destekçisiyim!
Gelelim çoğu oyun severin bu oyunu alma sebebine, yani çok oyunculu
kısma... Başından beri serinin büyük bir hayranıyım, tek bir oyunu
bile atladığımı sanmıyorum. Elbette zaman içinde ilerleyen yaşım
ile reflekslerimin bir miktar yavaşladığını kabul ediyorum ve
rekabetçi modlarda artık o kadar da iyi değilim. Ördek gibi
avlanmaktan da bıktım. Dolayısıyla bir kısım profesyonel oyuncudan
tepki alacağımı bile bile SBMM sisteminin olması gerektiğini
savunanlar arasında olduğumu belirteyim.
Ayrıca şunu da belirtmem gerekiyor ki milyonlarca kopya satan bir oyunda, listelerdeki üst sıralarda yer alan ve sesi daha çok çıkan 300, 500 kişinin kendilerini zorlamadan geriye kalan milyonlarca casual oyuncuyu daha kolay avlayabilmek uğruna sistemi kötülemelerini de kabul edemiyorum. Bu amatör futbol kulüpleri ile şampiyonlar ligi takımlarının aynı kulvarda yarışmasını istemek gibi bir şey. Bence sessiz çoğunluk oldukça mutlu.
Genel olarak çok oyunculu modlar MW2'de sahip olduklarımıza çok
benziyor. Tüm oyuncuların silahlarının ve görünümlerinin taşınması
ve MW3'te kullanılabilmesi gerçekten iyi bir seçenek. Yeni silahlar
iyi hissettiriyor ve daha iyi ses çıkarıyor, benim için en büyük
gelişmelerden biri ayak sesleri. Neyse ki artık MW2'den daha
yumuşak bir hale gelmiş. MW2'nin çok oyunculu kısmının
hayranıysanız, MW3’ten de keyif alacağınızı söyleyebilirim.
Avantajlar bot gibi teçhizat parçalarına eklendiğinden ve diğer
yetenekler iki adet birincil silaha izin verecek ancak oyuncuları 3
teçhizat parçasıyla sınırlayacak bir yeleğe bağlı olduğundan,
sistem ise oldukça farklı.
Zombi Modu MW ile buluşuyor
Eski dost Zombi modunu artık MW içinde de görmek çok güzel. Hala
ara sıra stres atmak için girer oynarım. Ancak Modern Warfare 3'te
zamanımın çoğunu Zombi modunda geçirdiğimi de belirtmeden
geçemeyeceğim. Öncelikle, artık açık dünya ve Warzone battle royale
haritası büyüklüğünde bir haritada geçiyor. 25 oyuncu, sürekli
büyüyen bir zombi sürüsüne karşı koymak için birlikte çalışıyor.
Oyuncular haritaya maksimum 3 kişilik bir ekiple giriyorlar.
Elbette isterseniz oyun başladıktan sonra başkalarıyla grup
oluşturabiliyorsunuz. Tabi büyük bir arkadaş grubunuz varsa bu
biraz can sıkıcı olabilir. Gerçi açık sohbet harika çalışıyor ve
çoğunlukla oyuncular gerçekten yardımcı oluyor.
Hayat kısa ama COD senaryo modları daha
kısa
Hikaye modu için her zamanki kadar kısa diyelim. Benim gibi
hikayeye önem verenler için büyük bir dezavantaj. Ayrıca yeni açık
harita görevlerini çok fazla sevemedim, ancak oyun süresi, bu
görevleri ne kadar keşfetmek istediğinize ve oyundan ne kadar keyif
aldığınıza bağlı. Senaryo dört ila altı saat arasında sürebiliyor,
tüm Call of Duty oyunlarıyla yaklaşık aynı uzunlukta. Evet, daha
uzun sürenler de vardı ama bu oyun ortalamalarda.
Öte yandan, size her zaman saatlerce oyun sunabilecek bir sürü çok oyunculu mod var. Daha önce de belirttiğim gibi, bu kez beceri tabanlı eşleştirmenin çok ama çok dikkat çekici olduğu doğru ve Call of Duty geliştiricileri ne mutlu ki bunu kaldırmayı planlamıyor. Ancak bence biraz ince ayar yapmalılar.
Sonuç
Yavan senaryo bir yana, Modern Warfare 3 ile geçirdiğim zamandan
keyif almadığımı söylesem yalan olur. Özellikle Zombi modundan.
Daha önce de söylediğim gibi, oyuncular bu oyunlara çok oyunculu
modlar için geliyor. Bazı haritalar oyun modu için çok büyük olsa
da tüm orijinal Modern Warfare 2 haritalarının yeniden yapılmış
olması harika görünüyor.
Karar verilmesi gereken Activision'ın Call of Duty: Modern Warfare 3 için talep ettiği 1999TL’lik (Xbox Cross-Gen paketi) fiyata değip değmeyeceği. Eğer bu oyunları sadece senaryo için oynuyorsanız, bu oyunu atlayın ve Gamepass’e eklenmesini bekleyin. Deneyimi çok kısa ve gerçekten yeni ve heyecan verici bir şey yapmıyor. Modern Warfare 3, çoğu kişinin korktuğu gibi sonuçlandı ve oyunu ileriye taşımak yerine MW2'nin nostaljisine odaklandığı bir DLC gibi hissettiriyor.
70
Yapımcı
Activision
Geliştirici
Sledgehammer Games
Platform
Xbox Series S/X, Xbox One, PC, PS5, PS4
Tür
FPS, Çok oyunculu
Web
www.callofduty.com/modernwarfare3