Çalışanlar İş Değiştirmek ve Kendi İşini Kurma Arasında Gidip Geliyor
Pandemiyle birlikte, çalışanların iş yaşamından beklentileri de değişti. İş yaşam dengesi ve rol tatmini daha fazla önem kazanırken gelişen dijital araçların da yardımıyla kendi işini kurma konusunda cesur adımlar atılıyor. Girişimci adayları, e-ticaret ve e-ihracatı tercih ediyor.
Tüm dünyanın bir yılı aşkın süredir mücadele ettiği
koronavirüs salgını, iş hayatındaki dengeleri
değiştirmeye devam ediyor. Uzaktan çalışmanın yaygınlaşması,
iş-yaşam dengesinin bozulması gibi pek çok faktör, çalışanların
kariyer beklentilerini yeniden şekillendiriyor.
Kaspersky tarafından yapılan bir araştırmaya göre,
Türkiye'deki çalışanların %23'ü salgın sürecinde iş değiştirmeyi
düşünürken, temel gerekçeler arasında daha yüksek gelir beklentisi
ve iş-yaşam dengesinin hemen ardından, %29'la "daha değerli ve
anlamlı bir rol ihtiyacı" geliyor. Ülkemizdeki genç nüfus ile yeni
teknolojilere adaptasyon yeteneği bir araya geldiğinde,
girişimcilik açısından son derece elverişli bir iklim ortaya
çıktığını söyleyen online eğitim platformu Courself.co Kurucusu
Raif Kamacı, "Özellikle pandemiyle birlikte, iş yaşamından
beklentiler de değişti. Anlam arayışları artarken, gelişen dijital
araçlar, kendi işini kurmak isteyen beyaz yakalıların harekete
geçmesini kolaylaştırıyor" diyor.
Kendi işini kurmak isteyenlerin ilk tercihi e-ticaret ve e-ihracat
"Toplantıdan alışverişe, eğitimden sosyalleşmeye pek çok ihtiyacının karşılığını dijitalde bulanlar, cesur adımlar atmanın da eskisi kadar zahmetli olmadığının farkına vardı ve dijital altyapıları kullanarak kendi işlerini kurmaya yöneldi. Pandemi sürecinde e-ticarette yaşanan ivmelenme, bu alanda pek çok iş fikrinin doğmasını sağladı" diyen Kamacı, kendi işini kurmak isteyenlerin ilk tercihinin e-ticaret ve e-ihracat olduğunu söyledi. 2019'un başında yüzde 8,1 olan toplam ticaret içindeki e-ticaret payının, 2020'nin sonunda yüzde 20'lere yaklaştığına ve 2021'de de artışını sürdürdüğüne dikkat çeken Kamacı, sözlerine şöyle devam etti: "E-Ticaret ve e-ihracat alanlarında online eğitim almak isteyenlerin sayısında pandemi öncesine kıyasla %220 artış gözlemledik ve girişimci adaylarına destek olmak amacıyla, 'Global Ticaret Eğitimi' adlı bir proje başlattık."
"Amacımız, Türk girişimcilerin önünü açmak"
Ödeme altyapıları, stoksuz satış ve reklam gibi pek çok alanda
online eğitim verdiklerine değinen Raif Kamacı, "Ülkemizde
e-ihracatın önünde aşılması gereken engeller olduğunu biliyoruz. Bu
kapsamda 2017'den bu yana girişimci adaylarına sistemi anlatıyor;
ödeme alma, yurt dışında markalaşma ve reklam gibi ihtiyaçlarının
çözümüne destek veriyoruz. 'Dropshipping' adı
verilen stoksuz satış sistemlerinden kargo anlaşmalarına, reklam
eğitimlerinden ödeme altyapılarına pek çok alanda girişimci
adaylarına yeni yetkinlikler kazandırıyoruz. Amacımız Türk
girişimcilerin önünü açmak" ifadelerini kullandı.