Bulut bilişim, şimdi Formula 1 pistinde!
Lotus F1'in ortaklarından EMC, bulut bilişim çözümünü Formula 1 pistine bakın nasıl taşıyor!
Lotus F1 Ekibi ve EMC, Lotus
Ekibi'nin 2015 Dünya Şampiyonası'na yönelik hedeflerini desteklemek
için gerekli olan bilişim teknolojisi temelini oluşturmaya yönelik
işbirliğini duyurdu. Bu iş ortaklığının bir sonucu
olarak Lotus F1 Ekibi BT altyapısında bir dizi özel bulut
teknolojisini kullanacak ve verilerin daha çevik, uygun maliyetli
depolanması, yönetimi ve korunması sağlanacak.
Lotus F1 Ekibi bu temeli oluşturmaya ve Formula 1'de 2014 senesinde
yürürlüğe girecek olan yeni kuralların beraberinde getireceği
güçlükleri aşmaya yönelik olarak kaynaklarını optimize
etmek zorunda... Yeni yürütmelik ve kurallar, alaşımlı
monokok kuralından bu yana bugüne kadarki en radikal tasarım
değişikliklerini içeriyor.
EMC, Ürün Operasyonları & Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı
Jeremy Burton ise; "2014 sezonunda birçok
kural değişikliği olacak; bu değişiklikler Formula 1 otomobillerin
tasarlanması ve üretimi için devrim niteliği taşıyor. Daha yüksek
aerodinamik verimlilik ve %35 daha az yakıt tüketiminin üzerinde
durulması nedeniyle karşılaşılacak teknik zorluklar çok büyük ve
EMC olarak, bu zorlukların üstesinden gelmeye yardımcı olmak için
Lotus F1 Ekibinin Teknoloji İş Ortakları arasına katılmaktan dolayı
çok heyecanlıyız. EMC, ekiple birlikte çalışarak tasarım ve
geliştirme verilerinin güvenli ve verimli biçimde yönetilmesini
sağlayacak ve aynı zamanda da ekibin yarış sırasında kullandığı
uygulamaların daha etkin şekilde kullanılmasını mümkün
kılacak."
Her tur için, otomobil başına 15 MB'dan fazla veri
200'den fazla sensör ile, her tur için, otomobil başına
15 MB'dan fazla veri
Lotus F1 Ekibi, yeni tasarım kurallarına uyulması ve aynı zamanda
da rekabet avantajı oluşturacak yeni kaynaklar üretilmesi için BT
altyapısının hem yarış alanlarında, hem de İngiltere
Enstone'daki yönetim merkezinde tamamen gözden
geçirilip, varsa gerekli revizyonların yapılması gerektiğine
inanıyor. EMC ile işbirliği ekibin, 2014'te yarışlarda kullanacağı
otomobilin geliştirme programını şekillendirecek.
Saniyenin yüzde biri kadar bir sürenin bile kazananı
belirleyebildiği bu spor dalında, olağanüstü boyutlardaki Büyük
Verinin toplanması, bulut benzeri ortamlar için hazır edilmesi ve
hızlı bir şekilde analiz edilebilmesi rakipler arasında ayırıcı ve
üstün kılıcı önemli unsur olarak öne çıkıyor.
2014'teki yeni tasarım kuralları Formula 1 yarış tarihinde bugüne
kadarki en önemli değişiklikleri temsil ediyor. Otomobillerin
tasarımındaki değişikliklerin yanı sıra, 200'den fazla
sensörden oluşan karmaşık ağ her bir otomobilin her bir
turu için 15MB'tan fazla veri üretebilecek.