Bugatti, yeni Tourbillon ile tüm sınırları yerle bir ediyor

Bugatti'nin yeni Tourbillon'u ile tanışın: 1.775 bg güce ulaşan, 0'dan yüze 2 saniyenin altında çıkabilen ve performans otomobili kurallarını yerle bir eden Bugatti...

Kemerlerinizi bağlayın, zira Bugatti saatte 445 km/s hıza ulaşabilen ve ince gövdesine birçok ilginç mekanik özellik sığdıran yeni aracı Tourbillon'u görücüye çıkarttı.

Chiron'un halefi olarak tanıtılan Tourbillon ismini yerçekimi etkisini dengeleyerek saatlerin daha doğru çalışmasını sağlayan bir mekanizmadan alıyor. Araçtaki Cosworth tarafından geliştirilen 8.3 litrelik doğal aspirasyonlu V16 motor, sekiz ileri çift kavramalı otomatik şanzımanla pompalanan güçle 9.000 devire kadar çıkabiliyor.

Ön aksta iki, arka aksta ise bir olmak üzere toplamda 3 adet elektrik motoruna sahip olan otomobil, gücünü 25 kWh’lik bir bataryadan alıyor ve V16 motorun ürettiği 1.000 bg güç üzerine 800 bg daha eklenerek toplamda 1.800 bg güç ortaya çıkarmış oluyor. Ayrıca Tourbillon, saf EV modunda yaklaşık 789 beygir ile yaklaşık 59 km gidebiliyor.

Model, sıfırdan 100 km/s hıza 2 saniyeden az bir sürede ulaşıyor ki bu Chiron'un 2,4 saniyelik rekorundan daha hızlı. Ek olarak 0- 300 km/s hıza selefi 13,1 saniyede ulaşırken, Tourbillpn 10 saniyenin altında ulaşıyor.

Bugatti, mekanik gösterge panellerini tasarlarken lüks İsviçreli saat üreticilerinden yardım aldığını belirtiyor. Göstergelerde sürücüyü üç kadran karşılıyor. Ortada mevcut hız ve motor devrini gösteren iki ibreli bir düzenek yer alıyor. Bu ibreler, Hublot veya Richard Mille saatlerinde olduğu gibi görünür mekanik mekanizma tarafından çalıştırılıyor.

Sağ tarafta, yine içten yanmalı motorun ve elektrikli güç aktarım sisteminin mevcut güç çıkışını gösteren iki ibreden oluşan başka bir kadran mevcut. Bu iki rakamı birleştirdiğinizde mevcut toplam güç çıkışı ortaya çıkıyor. Soldaki kadranda ise pil şarjının mevcut durumu, yağ sıcaklığı ve yakıt seviyeleri gibi günlük istatistikler gösteriliyor.

Aracı çalıştırmak için sürücünün bir motor durdurma kolunu çekmesi gerekiyor. Çeşitli dinamik ayarlar ise direksiyon simidindeki tırtıklı döner kadranlar aracılığıyla değiştiriliyor.

Mate Rimac, Tourbillon'un iç mekanını ekransız tutmak istese de güvenlik nedenleriyle ekransız modern bir otomobil üretmenin imkansız olduğunu belirtiyor. Bu yüzden araçta küçük bir ekran bulunuyor ve bu ekran 90 derece dönüp yerine oturmadan önce dikey yönde orta konsoldan zarif bir şekilde çıkıyor. Sürücüler buradan navigasyon ile ilgili görevler için Apple CarPlay ve Android Auto'dan yararlanabiliyor veya ambiyansı bozmaması için ekranı tamamen ortadan kaldırabiliyor.

Sadece 250 birimle sınırlı olan ve 2026'dan itibaren yılda yaklaşık 80 adet üretilecek olan aracın fiyatının ise 4 milyon doları aşması bekleniyor. Ancak fiyatın bu kadar yüksek olmasının tek sebebi aracın sahip olduğu motor değil. 

Otomobildeki menteşeler işlenmiş alüminyumdan yapılmış durumda. Çift yüzlü kapılar elektrikle çalışıyor, bu sayede ortam sıcaklığı ne olursa olsun hassas bir şekilde açılıp kapanabiliyor. Aracın içindeki deri kaplı koltuklar ise dış kısmın sürtünme katsayısını düşük tutmak için sabitlenmiş, ancak sürücü elektronik olarak ayarlanabilen pedallar ve direksiyon simidi sayesinde rahat bir sürüş elde edebiliyor.

Süspansiyon ve şasi bileşenlerini oluşturanlar da dahil olmak üzere daha önce hiç görülmemiş parçaların çoğu, ABD'li süper otomobil teknolojisi start-up'ı Czinger'in kardeş şirketi Divergent'in uzmanlığı kullanılarak alüminyumdan 3D olarak basılmış.

Sonraki Haber

Forum