Bu oyun kumandası çok konuşulacak

Oyun oynamak, bu ilginç cihaz sayesinde artık hiç de eskisi gibi olmayacak!

Oyun meraklılarının yıllardır ellerinden hiç bırakmadıkları oyun kumandaları, geçen zaman içerisinde envai şekilde karşımıza çıktılar. Günümüzdeyse artık işler çok daha ciddileşti, derinleşti...

Siber çağa ayak uydurmak isteyen Utah Üniversitesi mühendisleri, oyunculara tıpkı bir olta atıyormuş gibi ya da ateşlenen bir silah geri tepiyormuş gibi,

Cihazın çalışma prensibindeyse kumandayı kullanan oyuncunun başparmaklarının gerginliğinde bulunan farklı yönelme noktaları bulunuyor. Üniversitenin makine mühendisi doçentlerinden olan William Provancher konu hakkında şunları söylüyor: "Oyuncuları, ekranda gördükleri nesnelerle bütünleştirmek için böyle bir geribildirim yöntemine başvurduk. Kullandığımız sistem sayesinde okyanus dalgaları tarafından itilme hissinden tutun da FPS oyunlardaki sürünme hissiyatına kadar birçok farklı duyguyu oyuncuya yansıtabiliyoruz. Bütün bu özelliklerse pek tabi oyunların gerçekçiliğini artırıyor. Umarım yeni nesil oyun konsolları piyasaya çıktığında tasarladığımız bu farklı oyun kumandalarını seri üretime geçirebiliriz."

Daha önce görülmemiş bir oyun kumandası

Cihazın ne zaman üretime geçeceği bilinmiyor

Mühendislerin ürettiği kol biraz Xbox 360 oyun kumandasına, biraz da PS3 kumandasına benziyor ama arada bulunan en büyük farklılık, cihazın tasarımının da ana hatlarını oluşturan iki joystick benzeri ana tetiğin, analog bölümünde bulunuyor olması. "Tactor" olarak adlandırılan bu iki nokta sayesinde, eğer oyun içerisinde kullanıcı bir duvara çarparsa bu hissiyat direk olarak kendisine hissettiriliyorken, eğer bir balık ya da benzeri bir nesne, elinizde bulunan herhangi bir cismi çekmeye çalışırsa, tactor'ler tarafından bu duyguyu birebir yaşayacaksınız diyor yapımcı ekip.

Son olarak, normalde sol analoğun genel işleri yaptığı, sağ analoğunsa kendi etrafımıza 360 derece bakabilmeyi sağladığı mantık da bu yeni kumanda ile tarihe karışacağa benziyor zira oyun içerisindeki karakter hangi tarafını kullanıyorsa, oyuncu da o taraftaki analogdan tepki alacak.

Provancher'in en büyük dileğiyse gelişen oyun sektöründe hem kendilerinin ürettikleri gibi, hem de gelecekte başkaları tarafından üretilecek yeni oyun kumandaları görmek. Kim bilir, belki yakında akıllı telefonlar için bile böyle bir hissetme uygulaması ya da aparatı üretilir.

Sonraki Haber

Forum