Bu işte bir terslik var...
Google Android uygulamalarından para kazanamazken, başkaları bu uygulamalar sayesinde zengin oluyor!
Ümit Öncel
iOS ve Android uygulamaları arasındaki pek çok önemli fark olduğunu zaten biliyoruz. Önemli bir ekonomi haline gelen uygulama pazarını etkileyen en önemli fark ise Apple'ın iOS uygulamalarının daha fazla gelir üretiyor olduğu. Diğer yandan Google, Android uygulamalarının karlılığını artırmak konusunda Apple kadar başarılı değil.
Fakat mobil ölçümleme firması Flurry'nin son yaptığı araştırma bunda suçun Android'de değil, Google'da olduğunu ortaya koyuyor. Flurry'nin 45 gün süresince 11 milyon aktif kullanıcının verilerini inceleyerek elde ettiği bilgilere göre Android uygulamalarından neredeyse iOS uygulamaları kadar gelir üretmek mümkün. Ama bunun için doğru adres Google Play (eski adıyla Android Market) değil, Amazon Appstore...
Flurry yaptığı araştırmada Google Play ve Amazon Appstore'u, Apple'ın uygulama mağazası ile karşılaştırarak gelir üretme oranlarını karşılaştırdı. Apple Appstore'dan elde edilen geliri yüzde 100 olarak kabul eden Flurry, diğer iki uygulama mağazasını buna oranlayarak ne kadar gelir elde ettikleri ölçümledi. Ortaya çıkan sonuçlara göre Google Play'deki uygulamalar, Apple Appstore'daki uygulamaların ancak yüzde 23 oranında para kazanabiliyorlar. Fakat söz konusu olan Amazon Appstore olduğunda, Android uygulamaların gelir oranı yüzde 89'a kadar çıkıyor. Diğer bir deyişle Apple'ın uygulama mağazasında bir uygulamanın kazandığı her 1 dolara karşın, Amazon Appstore'da 89 cent ve Google Play'de 23 cent kazanabiliyor.
Peki Android uygulamalarının Google Play'den neredeyse 4 kat fazla gelir üretmesini sağlayan Amazon'un sırrı ne? Haberimizin ikinci sayfasında...
Google bu işi neden beceremiyor?
Her şeyden önce Amazon'un uzmanlık alanı zaten online perakende satış ve sattığınızın kitap veya bir mobil uygulama olması işin özünde büyük bir farklılık yaratmıyor. Çok başarılı tasarlanmış bir online mağazanız ve üst düzey bir müşteri servisi sunuyorsanız sattığınız ürünün ne olduğunun önemi de azalıyor. Ayrıca müşterilerdeki Amazon algısı da alışveriş sürecini kolaylaştırıyor.
Diğer yandan online mağazacılık arama devi Google'ın en güçlü özelliği değil. Benzer şekilde müşterilerin kafasındaki Google algısı da alışverişten önce aradığını bulmak üzerine şekillenmiş durumda. Böyle olunca da Amazon'un Google'dan kat kat fazla satış yapabilmesi sürpriz değil.
Bu veriler geliştiriciler için birkaç önemli mesaj da içeriyor. Eğer amacınız gelir üretmekse birinci tercihiniz iOS olmalı ama bunu zaten biliyorduk. İkincisi ise özellikle de uluslar arası pazara hitap eden bir Android uygulama geliştirecekseniz mümkün olduğu kadar kısa sürede Amazon Appstore'da yer almaya bakın.
Amazon'un uygulama fiyatlarını belirlemeyi geliştiriciye bırakmıyor olması, kendi belirlemesi önemli bir sıkıntı gibi görünüyor olsa da günün sonunda Amazon'un da motivasyonu sizinkinden farklı olmadığı için geliri artırmak için sorumluluğu Amazon'a bırakmak (bu rakamları da göz önünde bulundurunca) iyi bir seçim gibi görünüyor.