BMW Yine Bir Şeyler Deniyor: i Vision Circular, Hiç Bir BMW'ye Benzemiyor!
BMW'nin tanıttığı yeni konsept elektrikli otomobili i Vision Circular, daha önce gördüğümüz hiç bir BMW modeline benzemiyor. İşte sıra dışı bir tasarıma ve fikre sahip olan i Vision Circular EV ve sundukları...
Konsept otomobiller genellikle otomobil üreticilerinin
yaklaşmakta olan üretim araçlarını sunmalarının gösterişli bir
yoludur. Ancak IAA Mobility 2021 konferansında
BMW, daha eksantrik bir yol izliyor. Otomobil
üreticisinin tamamen elektrikli i Vision Circular EV
hatchback'i hem içeridem bakıldığında, hem de dışarıdan
bakıldığında oldukça fütüristik bir araç ve BMW'nin 2040 yılında,
yani çok ileride sürdürülebilir araçlar hayalinin bir
önizlemesi.
i Vision Circular'ın uzunluğu 3,98 metre ve 2 serisinden daha küçük. Ancak EV platformu ve daha küçük ve daha hafif katı hal pili sayesinde iç kısmı oldukça geniş. Gövde nispeten aerodinamik görünüyor ancak yuvarlak hatlardan ziyade geometrik kenarlar ve gömülü şekillerle birlikte sıra dışı bir ızgaraya sahip. Konsept, arkaya doğru maviye dönüşen açık altın renkli bir kaplama ile geliyor.
Daha da önemlisi, aracın nasıl inşa edildiği. BMW, elektrikli
aracının ömrünün uzaması için kompozit malzemeler kullanmaktan
kaçındığını söylüyor. Bunun yerine, çoğunlukla geri
dönüştürülmüş alüminyum dikkat çekiyor. Ayrıca bağlantı
noktaları kolayca ayrılabilecek şekilde tasarlanmış. BMW'ye göre i
Vision Circular yüzde 100 geri dönüştürülebilir bir araç ve kolay
parçalanması geri dönüşümcülerin işini kolaylaştıracak.
Koltuklar, kapı panelleri ve gösterge paneli için pembe-mor renkli geri dönüştürülmüş, ezilmiş kadife benzeri bir malzeme kullanılmış. Kabin, oldukça eğimli ön cam ve tavan dahil olmak üzere neredeyse tamamen camdan oluşuyor.
Üzerine mavi sıvı metal sıçramış gibi görünen V şeklindeki gösterge panosu son derece sıra dışı görünüyor. Bu arada, sürüş bilgileri ön camın tüm genişliği boyunca uzanan bir HUD göstergede görünürken, kontrol aynı kristal görünüme sahip bir çift direksiyon simidine monte dokunmatik yüzey aracılığıyla sağlanıyor. Her koltuğun, yolcuların kendi müziklerini dinlemelerine olanak tanıyan kendi "özel ses bölgesi" var.
Tasarım son derece çılgınca olsa da, i Vision Circular konsepti bazı pratik fikirler sunuyor. BMW, otomobillerdeki geri dönüştürülmüş malzeme miktarını yüzde 30'dan yüzde 50'ye ve daha fazlasına nasıl artırabileceğini göstermeyi amaçlıyor.