BMW, ısıtmalı koltuklar için müşterilerinden aylık ücret alma planı duvara tosladı
BMW, müşterilerin otomobillerindeki bazı işlevlerin kilidini açmak için aylık ödeme yapma fikrine karşı çıkmasının ardından, ısıtmalı koltuk aboneliği planlarından vazgeçti.
BMW sahipleri artık soğuk kış aylarında ısınmak için aylık olarak saçma bir ücret ödemek zorunda kalmayacaklarını bilerek gönül rahatlığıyla ısınabilirler. BMW, müşterilerin otomobillerindeki mevcut işlevlerin kilidini açmak için fazladan ödeme yapma fikrine karşı çıkmasının ardından ayda 18 dolarlık ısıtmalı koltuk aboneliği planlarından vazgeçti.
Bu, Autocar'ın Münih'te düzenlenen IAA Mobilite konferansı sırasında BMW'nin satış ve pazarlamadan sorumlu yönetim kurulu üyesi Pieter Nota ile yaptığı söyleşi sayesinde ortaya çıktı. Nota, ısıtmalı koltuk aboneliğinin otomobil üreticisinin mikro işlemlerle ilgili daha geniş kapsamlı deneyleri kapsamında yer aldığını, ancak çok başarılı olmadığını söyledi.
Bu özellik şirketin çeşitli ülkelerdeki dijital mağazalarında ortaya çıkmaya başladığında bölgeye bağlı olarak, ön koltuklarınızı ısıtmak için aylık abonelik yaklaşık 18 dolardı, bir yıl (180 dolar), üç yıl (300 dolar) abone olma veya 415 dolara "sınırsız" erişim için ödeme yapma seçenekleri vardı.
Isıtmalı koltuklar ve direksiyonlar muhtemelen yine de ekstra ücrete tabi olacak, ancak yalnızca bayideki müşteriler için satın alma noktasında isteğe bağlı bir paket olarak... Gelişmiş sürücü destek özellikleri ve uyarlanabilir süspansiyon gibi diğer özellikler bazı bölgelerde hala abonelik olarak sunuluyor.
Bir yetkili ısıtmalı koltuk aboneliğinin ABD'ye hiç gelmediğini doğruladı, ancak İngiltere, Almanya, Yeni Zelanda, Güney Kore ve Güney Afrika gibi ülkelerde BMW'nin dijital mağazalarında kesinlikle yer aldı. Yetkili, ısıtmalı direksiyon simidi aboneliğinin de şirketin ConnectedDrive mağazasından kaldırıldığını söyledi.
Bu, BMW'nin abonelikler konusunda başarısızlıkla sonuçlanan ilk girişimi değil. Şirket, Apple'ın CarPlay'ini araçlarında kullanmak isteyen müşterilerden önce tek seferlik 300 dolarlık bir seçenek olarak, daha sonra da yıllık 80 dolarlık bir ücret olarak yıllık ücret talep etmeye çalıştı. Otomobil şirketlerinin büyük çoğunluğu CarPlay'in yanı sıra Android Auto'yu da ücretsiz olarak sunuyor.
BMW ayrıca tüm otomobili bir abonelik haline getirmeyi deneyerek, müşterilerin bir dizi BMW aracına erişim için ayda yaklaşık 2.000 dolar ödeyecekleri Access by BMW adlı bir hizmet başlattı. Her iki program da sonunda kapatıldı.