Bir pilota göre türbülans neden korkulacak bir şey değil?

Uçaklardan korkuyor musunuz? Kilometrelerce yukarıda, bir uçak içerisinde yaşanabilecekler sizi endişelendiriyor mu? O zaman bir British Airways pilotunun yaptığı bu açıklamalarıöneriyoruz. Pilot Steve Allright, ona göre türbülansın neden korkulacak bir şey olmadığını da anlatıyor...

Uçak yolculuklarıyla ilgili endişeleriniz varsa, British Airways kaptanı Steve Allright’ın uçuşlar sırasında gergin olan yolcular için şirketinin Güvenle Uçma (British Airways Flying with Confidence) kursu ile tanışmanızda fayda var.

Allright, bu kursta yaptığı konuşmalarda, bir uçağın ne kadar uzağa süzülebileceğinden türbülansın neden korkulacak bir şey olmadığına kadar, bir sonraki uçuşunuz için endişelerinizi gidermenize yardımcı olacak bazı uçak gerçeklerini anlatıyor.

Türbülanstan korkmayın

Kaptan Allright, MailOnline Travel ile yaptığı görüşmede “British Airways Güvenle Uçma kursuyla ilgili en önemli açıklamamız şu: Türbülans rahatsız edicidir ama asla tehlikeli değildir’” diyor ve devam ediyor: “Tüm modern ticari uçaklar inanılmaz derecede sağlamdır ve her türlü türbülansa dayanabilir. Havacılığın ilk yıllarından itibaren, tasarımcılar neyin gerekli olduğunu biliyorlardı ve birçok güvenlik faktörü, diğer tüm ulaşım biçimlerinden daha yüksekti.

Allright sözlerine şöyle devam ediyor: “Ayrıca ve en önemlisi, yeni uçaklar, yolcu taşımak için sertifikalandırılmadan önce aşırı limitlerde test edilir. Güvenle Uçma kursumuzda, bir Boeing 787'yi test teçhizatında en şiddetli türbülansta bile deneyimleyemeyecekleri kadar zorlayan kanatları gösteriyoruz. Müşterilerimiz, yukarıdaki açıklamayla beraber, bunu en güven verici bilgi olarak buluyor.

Bir uçağın türbülans sırasında ne kadar düşebileceği konusunda ise Kaptan Allright “Kesinlikle insanların bahsettiğini duyduğunuz veya bazı filmlerde gördüğünüz binlerce fit değil” diyor. Uçaklar, türbülans sırasında genellikle sadece 3 - 6 metre (10 ila 20 fit) civarında alçalır, ancak bu şiddetli türbülansta daha fazla olabilir. Allbright devam ediyor: “Pilotlarınızın türbülansla başa çıkmak için eğitildiğini ve şiddetli türbülansın son derece nadir olduğunu vurgulamak önemlidir. 32 yıldır uçuyorum ve sadece bir kez şiddetli türbülans yaşadım.

Emniyet kemeri takmak

Kaptan Allright, türbülansta emniyet kemeri takmanın asıl amacını açıklarken de “insanların türbülans sırasında düşerek kendilerini yaralamalarını istemiyoruz. Müşterilerin mürettebatın tavsiyelerine ve talimatlarına her zaman uyması gerektiğini her zaman vurgularız” cümlelerini kuruyor.

Ne yazık ki Kaptan Allright, uçağın türbülans sırasında daha az etkilenen pek fazla bölgesi olmadığını söylüyor ve sadece uçağın merkezine yakın noktalarda belki biraz daha rahat hareket edilebileceğini belirtiyor.

Allbright, uçağın harekete geçerken duyulan yüksek gıcırtı sesi hakkında ise “Bu, Airbus'ın ‘havlayan köpek’ sesi olarak biliniyor. Kursta tam bir açıklama yapıyoruz ve müşterilerle uçuştaki her bir ses hakkında konuşuyoruz, bu da ek bir güvence veriyor, ancak (bu ses) temel olarak uçağın hidrolik güç sisteminin çalışma sesidir. Daha da önemlisi, endişeli yolcuların uçakta endişe duyabilecekleri pek çok gürültü gibi tamamen normaldir. Kurslarımızdaki insanları, kendilerine aksi söylenmedikçe her şeyin normal olduğunu varsaymaya teşvik ediyoruz” diyor.

Uçuş sırasında yakıt tükenir mi?

Ayrıca Kaptan Allright'ın, uçuş sırasında yakıtın tükeneceğinden korkanlar için de söyleyecekleri var: Uçakların her zaman fazladan yakıt taşıdıklarını ve iniş noktasının değişmesi ile yapılan manevraların ardından bile rahatlıkla 30 dakikadan daha fazla bir süre uçuşa devam edebileceğini, bütün hesaplamaların büyük bir dikkatle ve güvenlik payları bırakılarak yapıldığını belirtiyor.

Uçağın uçmasını sağlayan şeyin motorlar değil, kanatlar olduğunu hatırlatan Allbright, bir motor arızası durumunda bile 9.000 metre yükseklikteki bir uçağın 150 kilometreden fazla süzülmeye devam edebileceğini vurguluyor.

Sonraki Haber

Forum