Bing rüzgarı hafifliyor!
Hızlı girdi ama rüzgar tersine dönüyor olabilir: Bing ve Google arasındaki rekabette işler değişiyor
Google'ın gelirlerinin çok büyük bir kısmını internet reklamcılığı gelirleri oluşturuyor. Google'ın gelişmiş bir reklam programı olmasına rağmen, bir arama motorunda en önem verilen reklam alanı, arama sonuçlarının görüntülendiği ilk sayfa. Bu durum Google'ın yanı sıra Bing ve Yahoo için de geçerli. İnternet reklamcılığı konusunda pazar araştırmaları gerçekleştiren AdGooRoo adlı firmanın son yayınladığı rapora göre Google bu alanda rakipleri ile farkı daha da açmaya başladı.
Bu rekabetteki en yeni oyuncu olarak kabul edilen Bing iyi bir başlangıç yapmasına rağmen son çeyrekte tam %8'lik reklam geliri kaybına uğradı. Aynı dönemde Google ise internet reklam verenlerinin %81.2'ine ulaşmayı başararak, erişilmesi zor bir fark yarattı. Son rakamlara göre reklam verenlere erişim konusunda ikici sırada %26 ile Yahoo gelirken, Bing %12,8 ile ancak üçüncü olabildi. Aynı reklam verenlerin birden fazla arama motorunu kullandıkları için bu üç sitenin toplam payı %100'ün üzerine çıkabiliyor. Fakat Google'ın en yakın rakibinin üç katının üzerinde reklam verene ulaşmış olması bu yarışta kolay kolay yakalanamayacağını da ortaya koymuş oluyor.