Bilkom, 2023 sonuçları ve 2024 yılı hedeflerini açıkladı
Bilkom, düzenlediği yıllık basın toplantısı ile 2023 yılı sonuçları ve 2024 yılı hedeflerini açıkladı.
Teknoloji markalarının Türkiye dağıtıcısı Bilkom, düzenlediği yıllık basın toplantısı ile 2023 yılı sonuçları ve 2024 yılı hedeflerini açıkladı.
Bilkom Genel Müdürü Fikret Ballıkaya, “En iyi markaların en inovatif ürünlerini pazara sunuyoruz. Teknolojinin gelişim yolculuğuna paralel olarak, pazara sunduğumuz ürün çeşitliliğimiz arttı. Bilişim teknolojileriyle başlayan, mobil teknolojiler ve giyilebilir ürünler ile gelişen ürün portföyümüz bugün; ev, mikro mobilite ve oyun & eğlence kategorilerinde devam ediyor. Bugün Bilkomplus katma-değerli hizmetlerimizle; üreticiler, satış kanalı ve son kullanıcı için servis ve çözümler üretiyoruz,” dedi.
Şirketten yapılan açıklamada, Bilkom’un sürdürülebilir ve karlı bir büyüme performansı gösterdiği vurgulanarak, son 5 yılda TL bazında 10 kat, USD bazında ise 2 katlık bir büyüme elde edildiği belirtildi. Öte yandan şirketin 2023 yılında, 2022’ye göre TL bazında %97 oranında büyüdüğü açıklandı.
Fikret Ballıkaya, şirketin 2024 yılında da istikrarlı büyümesini sürdüreceğini vurgulayarak, “Yeni marka, kategori ve iş birlikleriyle büyümeye devam edeceğiz. Değer, kalite ve hız odaklı yaklaşımımızla tüketici deneyimine odaklanmaya devam edeceğiz. B2B ve B2C alanında hayata geçirdiğimiz dağıtım, servis ve hizmet paketleriyle, ürün portföyümüzü geliştireceğiz” dedi.
Fark yaratan bakış açısı: Bilkomplus
Bilkom, standart bir distribütör şirketin yerine getirdiği hizmetlere ek olarak, ‘Bilkomplus’ çatısı altında birçok katma-değerli hizmet sunuyor ve bunu yaparken de o markanın Türkiye ofisi gibi çalışarak önemli bir destek sağlıyor.
Bilkom Pazarlama ve İş Geliştirme Direktörü Can Irmak Sağıroğlu ise yaptığı değerlendirmede, “Lisanslı yerli üretim, saha operasyonu, tüketici deneyimi yönetimi ve 360 derece pazarlama yönetimi gibi hizmetlerimizin tümü, Bilkomplus çatısı altında birleşiyor ve bizi ayıran en temel unsur olarak öne çıkıyor. Üreticilere, satış kanallarımıza ve son kullanıcıya, Bilkom güvencesiyle bağlanıyoruz” diyerek şirketin ortaya koyduğu katma-değer üretme misyonunu özetledi.
Bilkom, basın toplantısında yaptığı açıklamalarda Bilişim 500 araştırma sonuçlarına göre son 3 yıldır Türkiye’nin bir numaralı tablet ve taşınabilir bilgisayar dağıtıcısı konumunda olduklarını söylerken, bunun yanı sıra akıllı saat ve akıllı çocuk saati kategorilerinde liderliğini de sürdürdüklerini belirtti. Bilkom, 2023 yılında TV, akıllı ev ve ekosistem ürünlerinden oluşan ev kategorisinde %100’ün üzerinde büyüme performansına imza atarken, oyun ve eğlence kategorisinde ise 5 kat büyüdüğünü ve Haziran 2023’te başlayan mikro mobilite yolculuğunda ise aralık ayında %25’lik bir pazar payına ulaştığı bilgisini de paylaştı. Bilkom, 2024 yılında mikromobilite kategorisinde lider dağıtıcı olmayı hedeflediğinin de altını çizdi.
Bilkom PlayStation 5 Slim Fiyatlarını Açıkladı
Bilkom, bunların yanı sıra oyun severlerin merakla beklediği PlayStation konusuna da açıklık getirdi. Buna göre, PlayStation yetkili distribütörü Bilkom, PlayStation 5 Türkiye fiyatlarını resmi olarak açıkladı.
2 yıl Bilkom güvencesiyle satışa sunulan PlayStation 5 ürünlerinin resmi Türkiye fiyatları şu şekilde:
- PlayStation 5 Slim disk sürücülü - 27.999 TL
- PlayStation 5 Slim dijital – 24.999 TL
- PlayStation 5 DualSense – 2.999 TL
- PlayStation Portal – 11.999 TL
Öte yandan, Sony Eurasia garantili PlayStation ürünlerine Bilkom garanti ve servis desteği sağlamaya devam edecek.