Bayram değil seyran değil, Apple sözünden neden döndü?
Apple, 2023 yılında ırkçı mesajları neden göstererek Elon Musk'ın X'inde reklam vermeyi durdurmuştu. Şimdiyse aynı Apple, bu tip mesajlar yerli yerinde dururken, bu kararından vazgeçerek herkesi şaşırttı.


Apple, 2023 yılında Elon Musk’ın platformdaki anti-semitik bir yoruma yanıt vermesinin ardından X’teki reklamlarını çekmişti. Şimdiyse şirket, Musk’ın Trump’ın göreve başlama töreninde yaptığı bir konuşmada Nazi selamına benzetilen bir selam vermesine ve Almanya’daki aşırı sağ adayları desteklemesine rağmen platformda tekrar reklam satın almaya başladı.
MacRumors, Apple’ın reklamlarının X’e geri döndüğünü ilk olarak Çarşamba günü fark etti. Artık Apple reklamları çok daha fazla kişinin karşısına çıkıyor gibi gözüküyor.
Musk’ın Twitter’ı satın alarak X’e dönüştürmesinin ardından platform muazzam bir değişim geçirdi. Sosyal medya platformu, pek çok moderasyon kuralını gevşetti ve çalışma sistemini değiştirdi. Eğer son zamanlarda platformda vakit geçirdiyseniz, bir süredir Nazilerle ilgili içeriklerin arttığını fark etmiş olabilirsiniz. Bu konuda en dikkat çekici örneklerden biri, platform üzerinde yaptığı paylaşımları yahudilere karşı en az 30 saldırı ile ilişkili bulunan ve ABD’nin en büyük spor olaylarından biri olan Super Bowl’da reklam alanı satın alarak Swastika tişörtleri satan Kanye West’in X üzerinde yaptığı Nazi yanlısı açıklamalardı.
2023'te Apple gibi diğer pek çok büyük teknoloji şirketi, içeriklerinin ırkçı ve Nazi yanlısı içeriklerin yanında yer almasından dolayı X’te reklam vermeyi bırakmıştı. Apple, Amazon ve diğer bazı reklam verenler artık X’e geri dönse de, platformdan ayrılmalarına sebep olan ırkçı içeriklerin varlığı sonlanmış değil. Şirketlerin neden kararlarından geri adım attıkları ve artık Başkan Trump ile çok daha yakın bir ilişkiye sahip olan Musk’ın platformuna neden geri döndükleri hakkında ise henüz bir açıklama yapılmış değil.