Aramalarda kontrol yayıncılarda
Google, yayıncıların Google araması ve Google News üzerindeki kontrolünü artırdı.
"İlk tıklama ücretsiz" politikasıyla birlikte bir miktar haberi ücretsiz, daha fazlasını ise ücretli sunma kararı alan Google, yayıncıları ilgilendiren yeni bir özelliği duyurdu.
Google'ın duyurduğu yeni özellik, yayıncıların sitelerini Google News ve Google aramalarında göstermek isteyip istemediklerini belirleyebilmelerini sağlıyor.
Bu karardan önce bir yayıncı bu aramalardan ikisinden sadece birinde görünmek istediğinde, bunu Google'a bildirmesi gerekiyordu. Artık bu süreç de otomatik hale getiriliyor.
Google'ın yüzü yumuşadı
Google'ın haber endeksleme hizmetinde yapılan bu güncellemeler, medya şirketlerinin arama devini hedef olarak gösterdiği günlerde geldi.
Reklam gelirleri düşen yayıncılar Google'ı suçluyor. Google ise trafik yönlendirdiği için kendi hizmetlerinin yayıncılar için yararlı olduğu konusunda ısrarlı.
Haber yayını yüzünden Google'ın edindiği en büyük düşman ise
medya devi Rupert Murdoch olmuştu. News
Corp. CEO'su Murdoch, yayınlarını Google endeksinden çıkartma
tehdidi savurmuş, bununla da kalmayarak Bing'e özel bir teklif ile
Microsoft ile el sıkışmaya hazırlanmıştı.
Google yayıncılar için sunduğu yeni seçeneklerle daha dost canlısı
görünmek istiyor.