Apple'ın tepki çeken reklam filmine bir gönderme de Samsung'dan geldi

Samsung, Apple'ın hatasını yine kaçırmadı: Güney Koreli dev, yayınladığı video ile Apple'ın büyük tepki çeken reklam filmine çok açık bir gönderme yaptı.

Apple’ın geçtiğimiz günlerde yayınladığı bir reklam filmi, Samsung’a kaçırmak istemediği bir fırsat vermiş gibi gözüküyor. Şirket, Galaxy Tab S9 Serisini içeren “UnCrush” başlıklı yeni bir reklam yayınladı ve burada yer alan “Yaratıcılık ezilemez” (Creativity cannot be crushed) yazısıyla Apple’a pek de gizli olmayan bir gönderme yapıyor.

Apple, geçtiğimiz hafta M4 çipli yeni iPad Pro’yu sergilemek için “Crush” reklamını yayınladıktan sonra bazı eleştiriler aldı. Bu reklamda Cupertinolu dev; boyalar, gitarlar, piyanolar, davullar, kameralar ve daha fazlası gibi sayısız yaratıcı enstrümanı fiziksel olarak yok etmek için endüstriyel boyutta bir hidrolik pres kullanıyordu.

Hidrolik pres tekrar kaldırıldığında, altından her şeyi yapmaya söz veren süper ince bir iPad Pro ortaya çıkıyordu. Ancak bu reklam, Apple’ın gösterişli bir ürün lansmanıyla beklediği sonucun yerine, sanatçıların yoğun tepkisi ile karşılaştı.

İngiliz aktör Hugh Grant, reklamın sosyal medyada gördüğü çeşitli tepkiler arasında bunu “insan deneyiminin yok edilmesi” olarak nitelendirdi. Sonunda Apple kamuoyundan özür diledi ve Apple’ın Pazarlama İletişiminden Sorumlu Başkan Yardımcısı Tor Myhren tarafından yayınlanan bir açıklamada “hedefi şaşırdığını” söyledi.

Reklam hala YouTube’da mevcut olsa da Apple, TV üzerinde yayınlama planlarından vazgeçti. Ancak internette paylaşılan hiçbir şey asla yok olmadığı için Samsung, şirketin bu hatasını vuran bir reklamla kullanıcıların karşısına çıktı.

Samsung’un versiyonu, Apple’ın hidrolik presinin yaratıcı enstrümanları ezmesinin ardından yaşananları gösteren bir devam filmi niteliğinde sunuluyor. Bir müzisyen, kısmen hasar görmüş bir gitarın yanına gidiyor ve bir şarkı mırıldanırken Galaxy Tab S9 Ultra’dan müzik notalarını takip ediyor ve gitarı çalmaya başlıyor.

Samsung, X’teki paylaşımının başlığında “yaratıcılığı asla ezmeyeceğine” söz veriyor. Hatta Samsung, reklamın zamanlamasını Apple’ın yeni iPad Air ve iPad Modellerinin satışa çıktığını belirten duyurusuyla senkronize etmeyi de başardı.

Sonraki Haber

Forum