Apple'ın Çin Pazarındaki Düşüşü Devam Ediyor
Apple, ortaya çıkan yeni raporlara göre Çin pazarındaki güzel günlerini mumla aramaya devam edecek.
Apple'ın Çin pazarında yaşadığı zorluklar, IDC tarafından açıklanan iPhone tedarik rakamları ile netlik kazandı. Apple'ın açıklamaları, iPhone satışlarının başta Çin pazarında yaşanan gelişmeler sebebiyle iPhone satışlarının küresel toplamda yüzde 15 gerilemesine sebep oldu.
Apple'ın büyümesini sağlayan en önemli pazarda yaşanan gelir kaybı, şirketi endişelendirirken Cupertinolu devin rakibi Samsung'un da başı pazarın yerli üreticileri olan Huawei, Xiaomi, Oppo ve OnePlus tarafından gelen rekabet ile dertte.
Çin piyasasının en büyük özelliği Çinli kullanıcıların fiyatlar konusunda olukça hasas olması ve markalara bağlılığın neredeyse hiç söz konusu olmaması olarak özetlenebilir. Bu sebeple iPhone modelleri nesillerdir rekabetçi fiyatlara sahip olan ve ilgi çekici özellikler barındıran rakiplerine karşı kullanıcı kaybediyor. iPhone modellerinin her yıl yükselen fiyatları da Apple'a bu konuda yardımcı olmuyor.
IDC'nin açıklaması şu şekilde:
"2018'de sıradan performans güncellemeleri ve tasarımda yapılan oldukça küçük değişiklikler, Apple'ın akıllı telefon modellerinin yükselen fiyatlarına karşın innovasyonda bulunmaması sonucunu doğurdu ve bu da kullanıcıların yükselen fiyatlar karşısında tercihlerini değiştirmelerine neden oldu. Çin ekonomisindeki sert değişiklikler ve yerel markaların çetin rekabeti, Apple'ın yaşadığı düşüşü hızlandırdı."
Apple, bu gidişatı durdurmak adına ödeme kolaylıkları ve genişletilmiş iade ve değişim seçeneklerini kullanıcılarına sunabilir. Teknoloji devinin aynı zamanda güçlenen Amerikan doları sebebiyle giderek hedef kitlesinden uzaklaşan iPhone XR modelini bazı pazarlardan geri çekmeye hazırlandığı belirtiliyor.
Çin pazarı, toplamda %9.7'lik bir küçülme yaşarken, Apple'ın pazardaki oranı bunun iki katından fazla bir düşüşe işaret ediyor. Çin'in yerli markası Huawei ise pazardaki payını %29'a yükseltirken telefon tedariğini de %23.3 oranında arttırdı. Apple ayrıca Oppo ve Vivo tarafından Çin'de pazar payı olarak geride kaldı. Xiaomi ise %35'lik dev bir düşüş yaşadı. Avrupa'ya açılan marka, pazarda %10'luk bir oranın sahibi.