Apple Yine Zirvede; Ama Rahat Değil!

Apple Watch, giyilebilir teknoloji pazarında başı çekmeye devam ediyor. Ama Apple için işin bir de can sıkıcı yanı var...

Yeni bir araştırmanın sonuçlarına göre akıllı saatler, geçtiğimiz yılın son çeyreğinde daha önce hiç olmadığı kadar popüler bir hale geldi ve sevkiyat rakamları tüm zamanların zirvesini gördü.

Küresel rakamlara göre akıllı saat sevkiyatları 2018 yılının dördüncü çeyreğinde yıllık bazda %56'lık dev bir artışla 18 milyon üniteye ulaştı. Tüm yıl için ise sevkiyat rakamları 45 milyonu gördü- bu da bir başka rekor.

Strategy Analytics bünyesinde çalışan endüstri analiz uzmanı Steven Waltzer, açıklamasında "Akıllı saat endüstrisi hızla büyüyor ve bu, kullanıcıların akıllı telefonları ile sağladıkları erişim imkânını bileklerine getirme isteğinden doğan bir durum" ifadeleri ile büyümenin sebeplerinden birisine açıklık getiriyor.

Apple, akıllı saat endüstrisinde liderliği elinde tuttu ancak bu, firmanın pazar payının %67'den %51'e gerilediği gerçeğini değiştirmiyor. Strategy Analytics, Apple'ın dördüncü çeyrekte 9.2 milyon akıllı saat ünitesi sevkiyatı yaptığını ve bunun 2017'deki aynı çeyreğe kıyasla %18'lik bir artışı temsil ettiğini belirtiyor.

Artan sevkiyata rağmen Apple, rakiplerine karşı pazar payı kaybetti. Bu rakiplerden şüphesiz en önemlisi olan Samsung, aynı yıl içerisinde iki dev akıllı saat üreticisi FitBit ile Garmin'i geride bırakarak en büyük ikinci akıllı saat üreticisi konumuna yükseldi. Samsung'un sevk ettiği 2.4 milyon ünite, firmaya bir önceki yıla kıyasla %5 oranında bir sıçrama ile %13'lük bir pazar payını getirdi.

Samsung'un arkasında kalan FitBit ise üçüncü sıraya geçtiğimiz yıla kıyasla kaydettiği üç kat büyüme ile uzandı. %13'lük pazar payına ulaşan şirketin bir sıra arkasında bulunan Garmin, dördüncü sırada %6'lık pazar payı ile konumlanıyor. Bu ise firmanın geçtiğimiz yıla kıyasla pazar payında kayda değer bir büyüme göstermediğini ortaya çıkarıyor.

Sonraki Haber

Forum