Apple Watch, Koronavirüs Salgınına Rağmen Apple'ın Yüzünü Güldürdü
Akıllı saat dünyasında işler, Koronavirüs salgınına rağmen iyi gidiyor. En azından Apple için durum böyle.
Küresel akıllı saat piyasası büyümeye devam ederken,
Apple da bu piyasanın zirvesindeki konumunu
korumayı sürdürüyor. Geçtiğimiz gün piyasa analisti
Strategy Analytics tarafından yayımlanan son
verilere göre firma, ilk çeyrekte 7,6 milyon Apple
Watch dağıtımı yaptı ve bu da bir önceki yıla göre ufak
bir artış ile %55 piyasa payına sahip olması anlamına
geliyor.
İlk çeyrek içerisinde üreticiler genel olarak 14 milyon akıllı saat dağıtımı yaptılar ve bu da yıl bazında %20'lik bir artışı gösteriyor. Dağıtımlar, Koronavirüs salgınına rağmen ilk çeyrekte arttı ve hatta salgından ufak bir fayda sağlamış olmaları bile mümkün gözüküyor.
Strategy Analytics yönetici direktörü Neil Mawston yaptığı açıklamada COVID-19 korkusuna rağmen akıllı saatler için küresel talebin artmaya devam ettiğini söyledi: "Akıllı saatler online perakende kanallarında iyi satılıyorlar ve pek çok tüketici, virüs sebebiyle yaşanan karantina döneminde sağlık ve fitness takibini yapmak için akıllı saatleri kullanıyor."
Mawston'ın belirttiği üzere Apple, son iki yılın en yüksek piyasa payına ulaşmış durumda: "Apple Watch küresel akıllı saat piyasasının yarısına sahip ve açık ara endüstri liderliğini koruyor."
Apple'ın büyümesinin bir kısmı ise Samsung'a zarar
vermiş gibi gözüküyor. Dünyanın ikinci en büyük akıllı
saat üreticisi 1,9 milyon ünite dağıtım yaptı ancak bu çeyrek
içerisindeki piyasa payı %14,9'dan 13,9'a düştü.
Üçüncü sıradaki Garmin ise 1,1 milyon ünite dağıtımı ile piyasa
payını %7'den %8'e çıkardı.
Strategy Analytics'in söylediğine göre akıllı saat dağıtımlarının salgın sebebiyle ikinci çeyrekte sert bir yavaşlama yaşaması ancak yılın ikinci kısmında tekrar sıçraması bekleniyor.