Apple Music ve diğerleri, imkansızı başardı!
İnternetin ne kadar güçlü bir kaynak olduğu, bu rakamlarla bir kez daha ortaya çıktı!
Dijital müzik satışları 2 yıl önce önce CD satışlarını geçmiş olabilir. Ancak ABD'deki yeni bir gelir raporu, internet üzerinden yayınların, ilk defa hem dijital indirmeleri hem de CD'leri geçtiğini gösteriyor.
Gelir artışının büyük bir kısmını Apple Music ve Spotify'ın da bu iş alanına katılmasına bağlayan Recording Industry Association of America (RIAA) raporu, 2015 yılında yayınların 2.4 milyar dolar gelir yarattığını ve müzik endüstrisinin tamamının yüzde 34.3'ünü oluşturduğunu söylemekte.
Dijital indirmeler yüzde 34 oranı ile 2.3 milyar doların hemen üzerinde bir gelir sağlayarak az farkla ikinci olurken, fiziksel satışlar yüzde 28.8 oranına sahip olarak 2015 yılında ABD müzik satış gelirini 7 milyar doların hemen üzerinde bir noktaya çekmekte. Tabii ki bu noktada belirtmekte fayda var ki, müzik yayınları kategorisi Spotify, Tidal ve Apple Music gibi hizmetlerin ücretli üyeliklerinin yanı sıra YouTube gibi reklam kaynaklı hizmetleri de içeriyor. Ayrıca bu rapor, müzik yayınlarının yardımı ile beraber müzik endüstrisinin azalan dijital indirmeler ve fiziksel satışlara rağmen yüzde 0.9 gelir artışı yaşadığını gösteriyor.
Müzik yayınlarına doğru ilerleyen değişim, RIAA CEO'su Cary Sherman'ın "müzik endüstrisi artık, gelirlerinin yüzde 70'inden fazlasını geniş bir dijital platform ve format grubundan kazanan bir dijital iş alanıdır" demesine bile neden olmuş durumda. Ancak yine de müzik endüstrisinde her şeyin iyi gittiği söylenemez.
Sherman ve raporun eleştirdiği en önemli nokta, reklam destekli yayın hizmetlerinin, diğer kategorilere göre çok daha az gelir sağlayarak müzik sunumu yapmaları. RIAA, reklam kaynaklı yayın hizmetlerinin 385 milyon dolar gelir sağlamış olmalarına rağmen, 17 milyon "legacy format" (eski biçim) plak satışının 416 milyon dolar gelir sağlayarak halen reklam destekli hizmetleri geçmeyi başardığının altını çiziyor...