Apple'dan Çok Tartışılacak Yeni App Store Kararı!
Apple'ın App Store talimatlarındaki değişiklikler, reklam bildirimlerinin yolunu açtı! İşte dikkat çeken güncellemeler...
Apple'ın uygulama mağazasına nelerin girip, nelerin dışarıda
kalacağını belirleyen App Store inceleme
yönergelerinde önemli bir güncelleme yapıldığı fark edildi.
9to5Mac'in keşfettiği değişikliklerin başında
"push" uyarılarıyla reklam gösterebilme var.
Geliştiriciler bunu yapabiliyor ancak öncelikle kullanıcıdan reklam
içeren bildirim göstereceklerine dair açık bir izin alınması
gerekiyor. Uygulamanın reklam bildirimlerini kapatmak için bir
işlevi de sunması gerekiyor. Bunun düşünülmesi güzel, çünkü aksi
halde zamanla daha sık reklam göstermeye başlayan uygulamalar can
sıkabilir.
Bunun yanında uygulamalara not vermeniz için size bildirim yollayan uygulamaların artık Apple'ın bu işe özel sunulan API'yı kullanması gerekecek. Yeni talimatlara göre uygulamalar, sizden uygulamayı incelemenizi isterken canlarının istediği yöntemi kullanamayacaklar; bunun için Apple'ın API'sını kullanmaları şart olacak. Apple böylece deneyimi kötüleştirmeye aday bir başka noktayı kontrolü altında tutacak.
Firma, fener, geğirme sesi, fal bakma, flört gibi bazı kategorilerdeki uygulamaları da kontrol altında tutacak ve artmasını engelleyecek. Firma, App Store'da bu tür uygulamaların yeterince olduğunu ve bu tür yeni uygulamaların onay alması için yüksek kalitede, eşsiz bir deneyim sunması gerektiğini söylüyor. Yani geğirme sesiyle para kazanmayı uman bir geliştirici iseniz, bunu dinozor hapşırması sesi gibi biraz daha yaratıcı bir fikirle değiştirmeniz gerekebilir.
Apple, uygulamaların ve uygulama güncellemelerinin 30 Nisan'dan itibaren iOS 13 SDK ile derlenmesi gerektiğini de vurguluyor.