Apple, Bozuk MacBook'ları Bilerek mi Sattı? Çok Konuşulacak Dava Sonuçlandı
ABD'de federal bir yargıç, Apple'ın kalite sorunlarının farkında olmasına rağmen arızalı MacBook Pro dizüstü bilgisayarlar sattığını iddia eden bir davada, davacıyı haklı buldu.
Apple'ın bir süredir uğraşmak zorunda kaldığı dava, şirket için
tatsız sonuçlandı. Bazı çevrelerde flexgate olarak
anılan ve Apple'a karşı açılan bu dava, 2016'dan beri satılan
MacBook Pro'larda, kısa bir kullanım süresinden
sonra aşınmaya başlayan, zayıf esnek ekran kablolarını konu
alıyordu. Bu sorun kendisini ekranın alt tarafından çok fazla ışık
sızması olarak gösteriyordu.
Davada şikayetçiler, Apple'ın bir ürünü piyasaya sürmeden önce yaptığı kapsamlı testlerin bu problemi mutlaka ortaya çıkartmış olması gerektiğini, ancak Apple'ın buna rağmen bir önlem almadığını iddia ediyordu.
Yargıç Edward Davila, mahkeme kararını, "Mahkeme, müşteri şikayetleri doğrultusunda Apple'ın ürünü piyasaya sürmeden önce yaptığı testlerin iddia edilen kusur hakkında münhasır bilgi sahibi olduğunu göstermeye yeterli olduğunu tespit etti" şeklinde açıkladı.
Apple bu konuda herhangi bir açıklama yapmazken, aynı problemi yaşayan başka kullanıcılardan toplu bir dava henüz açılmış değil. Ancak hakim, dokuz davacıyı yeni bir şikayet daha sunmaya davet etti.