Apple bizi bu sözcüklerle fethediyor!
Apple insanları nasıl bu kadar etkiliyor? İşte bunu sağlayan, aslında anlamı bile olmayan sloganlar!
Apple, ürünleriyle getirdiği öncü yenilikler kadar yeni kelimeler icat etmesiyle de tanınıyor. İngilizce diliyle oynamayı seven şirket, kelimeleri birleştirerek, isimleri fiil gibi kullanarak ve bilerek yanlış yazarak çeşitli reklam sloganları meydana getiriyor. İşte bunlardan 8 tanesi:
Think Different: Normalde "think differently" (farklı düşün) olarak yazılması gereken cümle, Steve Jobs'un emri ile "Think Different" olarak şekillendirilmiş ve herkes onu böyle kabul etmiş.
Thinnovation: Thin (ince) ve innovation (yenilikçi) sözcüklerini bir araya getiren Apple, bu sözcüğü MacBook Air'i tanımlamakta kullanıyor.
Trilemma: Dilemma (çıkmaz) ve triplicate (üç kat) sözcüklerini kaynaştıran Apple, Trilemma ile hangi iBook modelini seçeceğinize karar veremeyeceğinizi vurgulamak istiyor. Ancak bu terimin insanların kafasını daha da çok karıştırdığını düşünüyoruz.
"The Funniest iPod ever" ve 4 slogan daha
The Funniest iPod ever: Apple'ın bu reklam sloganında demek istediği "şimdiye kadarki en eğlenceli iPod". Ancak "funniest" daha çok "komik" anlamını akla getiriyor.
Redesigned. Reengineered, Re-everythinged: "Everythinged" ("her şeylendi")türetmesinin yeterince kötü olması yetmezmiş gibi bir de başına "re-" ("tekrar) eklenmiş.
Resolutionary: Apple'ın eski Cinema Display reklamında kullandığı bu sözcük, son zamanlarda yeniden dirildi. "Resolution" (çözünürülük) ile "revolutionary" (devrimci) kelimelerini bir araya getiyor.
Vroom with a view: MacBook Pro'nun yüksek çözünürlüklü ekranını tarif etmek üzere 2007'de kullanılmıştı.
Rockalicious: Dördüncü jenerasyon iPod nano'nun renklerini ve yeni özelliklerini vurgulamak için Apple, "rock"dan gelen bu kelimeyi türetmişti.