Anneler Mobil Oyunlarla Eğleniyor ve Rahatlıyor
Annelerin %87.1'i oyun oynamak için akıllı telefonlarını tercih ediyor.
Mobil oyunların yükselişi her geçen gün artarken, mobil oyuncu
olmak da artık tüm dünyada toplumların teknoloji kültürü haline
gelmeye başladı. Mobil oyunlar, özellikle içinde bulunduğumuz
pandemi döneminde en kolay ulaşılabilir eğlencelerimizden biri
haline gelerek hayatımızın vazgeçilmez bir parçasına dönüştü.
Dijitalleşmenin giderek hız kazandığı ve akıllı telefonların günlük
yaşantımızdaki önemini arttırdığı günümüz dünyasında, mobil oyun
uygulamaları da gücüne güç katarak gelişimine hız kesmeden devam
ediyor. Mobil oyuncular denildiğinde aklımıza gelen koltuğun başına
oturmuş erkekler klişesi kalıbı yıkılırken, artık mobil oyunların
7'den 70'e herkese hitap ettiğini söyleyebiliriz. Özellikle mobil
oyunları seven ve belki de herkesi şaşırtacak bir kitle var ki
güçleri asla göz ardı edilemez; Anneler. Kadın mobil oyuncular ve
özellikle anneler akıllarda mobil oyuncular kalıbından çıkarılmış
olsalar da, aslında oyun oynamak için genellikle cep telefonlarını
kullandıklarını ve sıklıkla mobil oyun oynadıklarını kimse inkar
edemez. Dünya'nın en büyük mobil reklam platformlarından
AdColony'nin, annelerin de mobil oyun topluluğunun önemli bir
parçası olduğunu göstermek adına bağımsız araştırma şirketi
GlobalWebIndex ile yaptığı araştırma annelerin mobil oyunlara
yaklaşımlarını gözler önüne seriyor. Araştırma aynı zamanda
markalar için en önemli ve büyük hedef kitlelerinden biri olan
anneleri mobil cihazlarında nasıl yakalayabileceklerine dair önemli
bilgileri gün yüzüne çıkarıyor. Türkiye'de mobil oyun
oynayan annelerin %34.9'u 25-34 yaş arasındayken, %32.2'si ise
35-44 yaş arasında. Ankete katılan annelerin %53.3'ü iki çocuğu
olduğunu söylerken, %53,3'ünün çocukları 6-11 yaş
arasında. Akıllı telefonlar açık ara
önde
Ankete katılan annelerin %87.1'i oyun oynamak için akıllı telefonlarını kullandığını belirtirken, %44,9'u ise gün içerisinde bir çok kez mobil oyun oynadığını belirtiyor. Tek bir oturumda, annelerin %25,8'i mobil oyunlarda 30-60 dakika arası oyun oynadığını belirtirken, bir günde %20,9'u 1-2 saat arası mobil oyun oynadığını söylüyor. Mobil oyunların kafamızı dağıtmak, dertlerimizden biraz olsun uzaklaşmak için her an yanımızda olduğu bir gerçek. Anneler için de bu durum değişmiyor. Ankete katılan annelerin %66,5'i eğlenmek için mobil oyun oynadıklarını belirtirken, %54,4'ü rahatlamak için, %40,6'sı ise ruh hallerini iyileştirmek için mobil oyun oynadıklarını söylüyor. Annelerin %44,1'i mobil oyun oynarken rahat hissettiğini, %28,9'unun ise mutlu hissettiğini belirtmesi de mobil oyunların kişiler üzerindeki pozitif etkisini bir kez daha kanıtlıyor.
Her gün mobil oyun oynayan anneler çoğunlukta
Anneler gün içerisinde çalışırken, çocuklarına bakarken gerek eğlenmek gerekse kafa dağıtmak için yine mobil oyunlara koşuyor. %51,8'i öğle arası gibi zamanlarda mola verdiklerinde oyun oynadığını belirtirken, %41,9'u televizyon izlerken, %41,5'i ise uyumadan önce yatakta mobil oyun oynadıklarını söylüyor. Gerek evleri, çocukları gerekse kendileri için alışveriş yaparken annelerin çok seçici ve dikkatli olduğunu inkar edemeyiz. Markalar için de anneleri yakalamak ve ürünlerinin güvenilirliğini kanıtlamak çok önemli. Annelerin %62,7'si büyük çaplı alışverişlerde tek başına karar verici olduklarını belirtirken, %84,6'sı küçük çaplı alışverişlerde tek başlarına karar verici olduklarını belirtiyor. Ek olarak ankete katılan annelerin %96,3'ü son 6 ayda online alışveriş yaptığını söylüyor. Annelerin %18,5'i internetten alışveriş yaparken uygulama içi alışveriş yapmayı tercih ediyor çünkü %46,5'i bunun daha kolay olduğunu düşünüyor. Annelerin mobil cihazlarında karşılaştıkları reklamlardan beklentileri de değişiyor. %50,8'i akıllı telefonlarında karşılaştıkları bir reklamdan doğrudan ürünü satın almaları için ürün veya markanın kendileri ile alakalı olması gerektiğini düşünüyor. %44,6'sı reklamın bilgilendirici olması gerektiğini, %35,8'i ise ilgi çekici olması gerektiğini söylüyor. Akıllı telefonlarında mobil reklamlar ile karşılaşan annelerin %49,6'sı ürün ile ilgili yorumları araştırıyor ve okuyor, %48'i markanın web sitesini ziyaret ediyor ve %44,5'i reklamlarla etkileşime geçiyor.