Android'de Oyunları İndirmeden Oynama Dönemi Başlıyor
Google, oyunculara bir dizi yeni araç sundu. Bunlar arasında oyun geliştiricilere olduğu kadar oyunculara da seçenekler yer alıyor. Hatta oyuncular, artık oyun oynamak için inmesini beklemek zorunda kalmayacak.
Koronavirüs sebebiyle bu sene düzenlenecek olan
Oyun Geliştiricileri Konferansı (GDC 2020) iptal
edilmiş ve bu nedenle teknoloji şirketleri geliştirdikleri oyun
duyurularını bağımsız olarak kendi başlarına düzenledikleri online
tanıtımlar ve diğer etkinliklerle yapma yoluna gitmişlerdi. Hatta
geçtiğimiz hafta bunlardan Facebook, yeni Oculus
VR oyunlarını duyurmuştu. Şimdi de Google, Android
ve Play ekiplerinin, geliştiricilerin oyunlarını Google çatısı
altında geliştirmelerine yardımcı olacak yeni bir dizi duyuruda
bulundu.
Google, geliştiricilere mobil oyun geliştirebilmeleri için bir
dizi yeni Android aracını bir arada sunuyor.
Bunlar arasında yenilenmiş Android Stüdyo Sistem İzleme Profili,
Visual Studio için yeni bir eklenti ve oyunun oluşturulma aşamaları
ile GPU ölçümleri hakkında ayrıntılı bilgileri görebilmeleri için
bir Android GPU Denetleyicisi bulunuyor.
Öte yandan geliştiricilerin daha fazla cihaza ve kullanıcıya
ulaşabilmesi için birkaç yeni yol üzerinde de çalışan
Google, oyuncuların oyunlara daha hızlı
girebilmeleri için de çalışmış. Artık oyuncular, marketten
indirdikleri bir oyunu, henüz yüklenmesi bitmeden oynayabilecekler.
Bunu oyun konsollarındaki gibi düşünebiliriz.
Mesela PlayStation'da da indirilen içeriklerde, oyunun çalışması için gerekli bir bölüm bulunuyor. Bu kısım indirildikten sonra oyuncu oyuna girebiliyor, kalan dosyalar ise arkadan indirilmeye devam ediyor. Google, oyun boyutlarının bir hayli artmaya başlamasıyla böyle bir karar almış olsa gerek. Zira bazı oyunların indirilmesi için çok fazla vakit gerekebiliyor.
Bu arada bu yaz itibariyle Crytek'in CRYENGINE oyun motorunun da Android desteğine sahip olacağı bilgisini de verelim.