Apple artık Avrupa'da en çok telefon satan ikinci marka değil: İşte en çok satan telefon markaları

Avrupa'ya 3’üncü çeyrekte yapılan akıllı telefon sevkiyatları azaldı, Apple en çok satan ikinci marka olma unvanını Çinli rakibine kaptırdı.

Avrupa'da akıllı telefonlara olan talep azalıyor gibi görünse de Samsung, önemli kayıplara rağmen 2022 yılının 3’üncü çeyreğinde en çok satan marka olmayı başardı. Avrupa akıllı telefon pazarı bir önceki yıla göre yüzde 16 oranında küçülürken, pazar analistleri ekonomik zorluklar nedeniyle sevkiyatların 40 milyon adedin biraz üzerinde olduğunu söylüyor. Peki, akıllı telefon satışlarında sıralama nasıl?

Samsung'un Avrupa'daki akıllı telefon pazar payı 2021'in 3’üncü çeyreğinde yüzde 35 iken 2022'nin 3’üncü çeyreğinde yüzde 33'e gerilemiş durumda. Şirket, 2’inci çeyrekte 12,1 milyon adet olan akıllı telefon sevkiyatını 3’üncü çeyrekte 13,5 milyon adede çıkarmayı başardı, ancak bir yıl önce kaydettiği 16,9 milyon sevkiyatın gerisinde kaldı.

Apple'ın sevkiyatları da yüzde 12 oranında düşerken, buna karşın Xiaomi'nin sevkiyatları yüzde 4 oranında artarak Çinli şirketi Apple'ın önüne taşımış ve Samsung'un arkasında Avrupa'nın en büyük 2’inci akıllı telefon üreticisi olmasını sağlamış durumda.

Counterpoint Research'e göre Xiaomi ve Realme, Rusya sayesinde Avrupa'daki pazar paylarını artırdı. Ukrayna'nın işgalinin ardından Apple ve Samsung'un Rusya pazarından çekilmesi, Xiaomi ve Realme'nin bu özel pazarda talep görmelerine ve böylece Avrupa'daki pazar paylarını artırmalarına olanak sağladı.

Son 5 çeyreğin sevkiyat sayıları (milyon)

Samsung liderliğini koruyor, Apple tedarik sorunlarıyla karşı karşıya, Xiaomi Rusya'da yükseliyor

Pazardaki bu değişimlere rağmen Samsung yüzde 33'lük akıllı telefon sevkiyat payı ile Avrupa'da liderliğini korudu. Xiaomi yüzde 23 ile 2’inci sırada yer alırken, Apple 2022 yılının 3’üncü çeyreğinde pazarın yüzde 21'ini elinde tutmayı başarıyor. Realme (yüzde 5) ve Oppo (yüzde 4) 3 aylık dönemde Avrupa'daki 4’üncü ve 5’inci en büyük telefon üreticileri arasındaki yerini alıyor.

Piyasa gözlemcileri Apple'ın daha iyi bir performans sergileyebileceğini, ancak Çin'in karantina ile ilgili tedarik sorunlarının iPhone 14'ün Avrupa'da piyasaya sürülmesini engellediğini söylüyor. Bazı sevkiyatların 2022 yılının 4’üncü çeyreğine ertelenmesi nedeniyle Apple satışları beklentilerin altında kalmış gibi görünüyor.

2021 ve 2022 üçüncü çeyrek pazar payları
Sonraki Haber

Forum