ADSL abonelerine sabit ücret müjdesi
Görüşme yapmayıp sabit hat için sabit ücret ödeyen ADSL aboneleri: Beklediğiniz haber çok yakında...
ADSL kullanıcılarının en çok şikayet ettiği konuların başında, telefon görüşmesi yapmamalarına rağmen, sabit hat zorunluluğu nedeniyle her ay ödenen sabit ücret geliyor. Ancak yapılan son açıklama ile bu sorunun yakın gelecekte ortadan kalkacağının sinyalleri gelmeye başladı.
Rekabet kurumu, resmi internet sitesinde yaptığı açıklamada özetle şunları söylüyor: Türk Telekomünikasyon A.Ş.'nin Rekabet Kurumu'na gönderdiği yazıda yalın ADSL uygulamasına geçilmesi için BTK' ya (Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu) 3.7.2009 tarihinde başvuruda bulunulmuştur. Türk Telekomünikasyon A.Ş. tarafından gönderilen bir diğer yazıdan da söz konusu başvuruyu takiben BTK ile Türk Telekomünikasyon A.Ş. arasında bu konuda çeşitli toplantılar yapıldığı anlaşılmaktadır. Rekabet Kurulu kararında yer alan "yalın ADSL hizmeti sunmak üzere Türk Telekomünikasyon A.Ş. tarafından 3 ay içinde BTK'ya başvuru yapılması" hükmünün gereği bu aşamada yerine getirilmiş durumdadır. Yalın ADSL uygulaması, ilgili tarife sistemine karar verip bu tarifeyi onaylayacak olan BTK'nın çalışmasını tamamlamasıyla başlayabilecektir.
Bu açıklamadan da anlaşılacağı gibi, Yalın ADSL uygulaması için şu an söz BTK'da. BTK'nın ilgili tarifeye karar verip onaylamasının ardından, ADSL kullanıcıları da rahat bir nefes alacak gibi görünüyor.
Rekabet Kurumu'nun yaptığı açıklamanın tam metnini haberimizin ikinci sayfasında bulabilirsiniz...
İşte beklenen Yalın ADSL açıklaması
Rekabet Kurulu, hatırlanacağı gibi 18.2.2009 tarihli ve 09-07/127-38 sayılı kararıyla ADSL hizmetinin sabit telefon aboneliğine bağlanması uygulamasına son verilmesi ve Türk Telekomünikasyon A.Ş.'nin yalın ADSL hizmetinin başlatılması için Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'na (BTK) başvurmasına karar vermiştir. Kurul'un bu başvurunun Türk Telekomünikasyon A.Ş. tarafından 3 ay içinde yapılması koşulunu da içeren bu kararı 27.4.2009 tarihinde kamuoyuna duyurulmuştur.
Rekabet Kurulu'nun kararına rağmen uygulamanın başlamaması
tüketicilerin ve tüketici örgütlerinin süregelen tepkilerine neden
olmakta, Kurumumuz yalın ADSL hizmetinin neden halen
başlatılmadığı konusunda çok sayıda soru ile karşı karşıya
kalmaktadır. Bahse konu uygulamanın, BTK tarafından onaylanacak bir
tarife ile yürürlüğe girebilecek olması nedeniyle, Kurumumuza
yapılan başvurular bakımından yol gösterici olması amacıyla bu
açıklamanın yapılması ihtiyacı duyulmuştur.
Türk Telekomünikasyon A.Ş. Rekabet Kurulu'nun kararını takiben
Kurumumuza gönderdiği yazıda, yalın ADSL uygulamasına geçilmesi
için BTK' ya 3.7.2009 tarihinde başvuruda
bulunduğunu bildirmiştir. Türk Telekomünikasyon A.Ş.
tarafından gönderilen bir diğer yazıdan da söz konusu başvuruyu
takiben BTK ile Türk Telekomünikasyon A.Ş. arasında bu konuda
çeşitli toplantılar yapıldığı anlaşılmaktadır. BTK
tarafından Kurumumuza gönderilen bilgilendirme yazısında ise Türk
Telekomünikasyon A.Ş.'nin başvurusuna değinilerek konunun kendi
görev alanlarında olduğu ifade edilmektedir.
Yukarıdaki bilgilerden anlaşılacağı üzere, Rekabet Kurulu kararında
yer alan "yalın ADSL hizmeti sunmak üzere Türk
Telekomünikasyon A.Ş. tarafından 3 ay içinde BTK'ya başvuru
yapılması" hükmünün gereği bu aşamada yerine getirilmiş
durumdadır. Yalın ADSL uygulaması, ilgili tarife sistemine karar
verip bu tarifeyi onaylayacak olan BTK'nın çalışmasını
tamamlamasıyla başlayabilecektir.
Kurumumuz, Türk Telekomünikasyon A.Ş.'ye Rekabet Kurulu kararı ile
getirilen yükümlülük açısından süreci izlemeye devam
etmektedir.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.