6 yıl önce 700'den fazla telefon markası vardı: Peki, şimdi ne kadar? Dikkat çeken tablo
Son 6 yılda Microsoft Lumia, BlackBerry ve LG'nin de dahil olduğu 500'e yakın marka akıllı telefon pazarından ayrılmak zorunda kaldı.
Counterpoint Research'ün yeni verilerine göre, küresel akıllı telefon pazarı son altı yılda büyük bir konsolidasyona sahne oldu. Aktif akıllı telefon markalarının sayısının 2017'de 700'ün üzerindeyken şu anda yaklaşık 250'ye düşmüş durumda. Bu düşüş, Microsoft Lumia, BlackBerry ve LG gibi popüler markalar da dahil olmak üzere sektörden çıkan yaklaşık 500 marka olduğu anlamına geliyor.
Kapatılan markaların çoğu Hindistan, Çin, Orta Doğu, Afrika ve Japonya gibi kilit pazarlardaki yerel üreticilerden oluşuyor. Artık mevcut olmayan tanınmış markalar arasında Hindistan'dan Micromax, Intex, Karbonn, Çin'den Meizu, Coolpad ve Gionee de yer alıyor.
Küresel akıllı telefon pazarı son yıllarda bazı küçük markaların düşüşüne katkıda bulunan önemli değişiklikler geçirdi. Counterpoint tarafından ortaya konulduğu üzere, daha uzun değiştirme döngüleri, büyüyen yenilenmiş cihaz pazarı, tedarik zinciri sorunları ve teknolojik değişiklikler gibi faktörler akıllı telefon şirketleri için büyük zorluklar yarattı.
Bu durum, en büyük üreticilere kıyasla sınırlı kaynaklara ve ölçeklendirme kabiliyetine sahip daha küçük oyuncuları özellikle etkiledi. LG ve Kyocera gibi markalar bazı pazarlarda yerel olarak varlık gösterseler de sonuçta bu sektörel zorluklar karşısında rekabet etmekte zorlandılar.
Microsoft'un aslında akıllı telefon pazarından çekilmediğini belirtmek gerekiyor. Lumia serisi ölmüş olsa da halen Surface Duo gibi cihazlar var. Buna karşılık, Samsung ve Apple gibi büyük markalar, devasa üretim kapasiteleri ve daha geniş ürün portföyleri gibi avantajlar sayesinde zorlukları atlatmak için daha donanımlı hale geldi.
Counterpoint paylaştığı blog yazısında şunları söylüyor: "COVID-19 salgını ve bileşen sıkıntısından devam eden küresel ekonomik yavaşlamaya kadar, yakın geçmişte akıllı telefon markalarını etkileyen pek çok olumsuzluk yaşandı. Büyük markalar için bu pazar ortamında kar marjlarını desteklemek nispeten daha kolay oldu. Ancak küçük markalar operasyonlarını sürdürmekte zorlandı."