25 lise öğrencisi kendi oyunlarını tasarladı!

Özyeğin Üniversitesi, 6 günde geleceğin bilgisayar oyunu tasarımcılarını yetiştirdi!

Özyeğin Üniversitesi tarafından düzenlenen Bilgisayar Oyunu Atölyesi bu yıl altıncı kez gerçekleştirildi. Lise öğrencilerine bilgisayar oyunu tasarlamayı öğretmek amacıyla düzenlenen atölye, öğrencilerin geliştirdikleri oyunların sunumu ve sonrasında düzenlenen sertifika töreni ile sona erdi.

Sadece 6 gün gibi kısa bir süre içinde harikalar yaratmayı başaran 25 lise öğrencisi, atölye boyunca grafik tasarım, programlama ve hikâye kurgulama yeteneklerini geliştirerek bilgisayar oyunu yapmanın temel kurallarını öğrenmiş oldu. Atölyede başarılı bulunan öğrenciler, ilk altı tercihleri arasında yer vererek Özyeğin Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Programı'na yerleştikleri takdirde "%100 Bilgisayar Mühendisliği Dekanlık Bursu" kazanarak Özyeğin Üniversitesi'nde okuma imkânına da sahip olacaklar.

Lise 11. ve 12. sınıf öğrencilerinin katılımına açık olarak gerçekleşen atölye çalışması, Özyeğin Üniversitesi Mühendislik Fakültesi öğretim üyelerinden, Türkiye'nin dünya çapında yayımlanan ilk üç boyutlu oyunu "Culpa Innata"yı yaratan ekibin yöneticisi Prof. Dr. Tanju Erdem, Microsoft Research Yazılım Mühendisliği İnovasyon Ödülleri program desteğini kazanan Yrd. Doç. Dr. Barış Aktemur ve "Culpa Innata" oyununu geliştiren Momentum Digital Media Technologies ekibi tarafından yürütüldü.

Atölye süresince öğrencilere bilgisayar oyunlarının tarihi, oyun yapım süreci, MIT'nin geliştirdiği Processing diliyle programlama, oyun grafiği ve animasyon hazırlama yöntemlerine dair temel bir eğitim verildi.

Bilgisayar Oyunu Atölyesi hakkında daha detaylı bilgi almak ya da önceki yıllarda yapılan çalışmaları incelemek için http://www.ozyegin.edu.tr/oyunyap adresini ziyaret edebilirsiniz.

Sonraki Haber

Forum