2024 HP İş İlişkileri Endeksi yayınlandı. Raporda yapay zekaya ilişkin önemli veriler dikkati çekiyor
2024 HP İş İlişkileri Endeksi yayınlandı. Rapor, yapay zeka kullananların işle olan ilişkilerini kapsarken, yapay zeka çalışma şeklinin iş dünyasındaki karşılığını da resmediyor.
HP, geçtiğimiz günlerde HP Türkiye Genel Müdürü Serdar Urçar'ın ev sahipliği yaptığı etkinliğinde yapay zeka ile ilgili önemli bilgiler paylaştı. 2024 HP İş İlişkileri Endeksi'ne (WRI) göre, yapay zeka kullananların işle olan ilişkilerinin daha sağlıklı olduğu ortaya koyulurken, iş dünyasında yeni olasılıkların kilidini açan yapay zekanın çalışma şeklini dönüştürmede çok önemli bir rol oynadığı ifade edildi.
HP'nin 12 ülkede yaklaşık 16.000 bilgi çalışanıyla gerçekleştirdiği 2024 HP İş İlişkileri Endeksi (WRI) iş ilişkilerinin mevcut durumu hakkında kritik bilgiler ortaya koyuyor. Endekse göre, çalışanların yalnızca %28'i işle sağlıklı ve keyifli bir ilişkiye sahip. Bu veri 2023 yılına göre sadece bir puanlık bir iyileşmeye işaret ediyor. Doğru araçlara ve teknolojiye, özellikle de yapay zeka destekli çözümlere erişimi olanlar, önemli ölçüde daha iyi iş deneyimleri bildiriyor. İşverenlerin verimlilik arayışı ile çalışanların daha anlamlı iş yapma arzusu arasındaki açığı ise HP'nin sunduğu, çalışanların özel ihtiyaçlarına göre uyarlanmış daha kişiselleştirilmiş çalışma ortamları kapatıyor.
Peki, rakamlar neler?
Rapora göre bilgi çalışanları arasında yapay zeka kullanımı
geçen yıl %38 iken 2024'te %66'ya yükselmiş durumda
ve yapay zeka kullanan çalışanlar, kullanmayan meslektaşlarına
kıyasla işleriyle olan ilişkilerinden 11 puan daha mutlu. Ayrıca,
bilgi çalışanlarının en az üçte ikisi kişiselleştirilmiş iş
deneyimleri istiyor ve %87'si bunu elde etmek için maaşlarının bir
kısmından vazgeçmeye hazır.
İşle daha sağlıklı bir ilişkinin anahtarı doğru araçlar ve
kişiselleştirilmiş teknoloji
Bilgi çalışanlarının %67'si, kendi özel ihtiyaçlarına göre
uyarlanmış daha kişiselleştirilmiş çalışma ortamları aradıklarını
belirtiyor. Özellikle:
- %72'si kendilerine özgü rol ve sorumluluklarıyla uyumlu araç ve teknolojilere erişim arzusunu dile getiriyor.
- %69'u bireysel çalışma tarzlarına göre özelleştirilmiş eğitim ve öğrenim fırsatları istiyor.
- %70'i uzaktan, ofisten veya hibrit modeller aracılığıyla kendilerine en uygun şekilde çalışma esnekliğine öncelik veriyor.
- %73'ü yapay zekanın işlerini kolaylaştırdığını düşünüyor
- %68'i YZ'nın işten keyif almaları için yeni fırsatlar sunduğunu söylüyor.
- %73'ü YZ'yı daha iyi anlamanın kariyerlerinde ilerlemelerini kolaylaştıracağı konusunda hemfikir.
HP Türkiye Genel Müdürü Serdar Urçar da
görüşlerini şöyle belirtiyor: “İşin geleceği, işin kendisine
yaklaşımımızdaki temel bir değişimle şekilleniyor. Çalışanlar
maaştan daha fazlasını arıyor; tatmin, esneklik ve gelişmelerine
olanak tanıyan araçlar istiyorlar. Yapay zeka ve kişiselleştirilmiş
deneyimler bu dönüşümün merkezinde yer alıyor. HP olarak,
işletmelerin bu fırsatların kilidini açmalarına yardımcı olmaya
kararlıyız. İş yerinde yapay zeka kullananların sayısı geçen yıldan
bu yana neredeyse iki kat yükseldi; çalışanların %70'i bu araçların
üretkenliklerini artırdığını ve daha keyifli bir iş deneyimi
sağladığını bildiriyor. Bu veri ışığında çalışanların daha verimli
ve yaratıcı bir şekilde çalışmasını sağlayan kişiselleştirilmiş bir
teknoloji sunmak durumundayız."
Yapay zeka ile etkileşim arttıkça endişe azalıyor
2024 WRI'a göre, düzenli olarak yapay zeka kullanan çalışanların işlerinde kendilerini daha güçlü ve tatmin olmuş hissettikleri ortaya koyuluyor. YZ'yı günlük veya haftalık olarak kullananlar, kullanmayanlara kıyasla 9 puan daha yüksek iş tatmini bildirirken, buna karşılık, YZ ile sınırlı etkileşimi olan veya hiç etkileşimi olmayan çalışanlar ise, YZ'ya karşı daha fazla korku ve endişe duyma eğiliminde ve bu da YZ'nın benimsenmesini ve eğitimini artırmanın önemini vurguluyor. Bilgi çalışanlarının dörtte üçü yapay zekayı daha iyi anlamanın kariyerlerinde ilerlemelerine yardımcı olacağına inandığını ortaya koyuyor.
HP Türkiye Genel Müdürü Serdar Urçar konuşmasının devamında şunları söyledi: “Yapay zeka sadece görevleri otomatikleştirmekle ilgili değil; insanların daha akıllı çalışmasına, daha etkili işbirliği yapmasına ve nihayetinde işlerine daha bağlı hissetmesine olanak tanıyan deneyimler yaratmakla ilgili. İster daha akıllı teknoloji ister daha kişiselleştirilmiş araçlar yoluyla olsun, işletmelerin yapay zekanın işyerini dönüştürme potansiyelinden en iyi şekilde yararlanmalarına yardımcı olmaya odaklandık. Biz kendi iş akışımızda, günlük operasyonlarımızda da bu dönüşümü hissediyoruz. HP'de de MyCRM, MSFT Copilot ve diğer yapay zeka odaklı çözümler gibi araçlar, harcanan zamanı saatlerden dakikalara indirdi.
HP'nin İş Gücü Deneyimi Platformu sayesinde IT departmanları, farklı yerlerden bağlanan çalışanların kullandığı her türlü yazıcı, PC, monitör ya da aksesuarı yönetebiliyor, otomasyon ve analizler sayesinde tehditleri önceden fark eden sorun oluşmadan çözebiliyor ve güvenliğini sağlayabiliyor. Bu da başta çalışanın istedikleri şekilde ve yerde, keyifle çalışmasını mümkün kılarken BT ekipleri üzerindeki yükü alıyor.
CIO'lar YZ destekli platform sayesinde 270.000'den fazla cihazı yönetmek için tahmine dayalı analitiğini ve gelişmiş otomasyonunu kullanıyor. Ürün düzeyinde, HP'nin yeni HP EliteBook Ultra AI PC'si, şirketin kişiselleştirilmiş ve güçlü iş deneyimleri sunmak için yapay zekayı teknolojisine nasıl entegre ettiğinin çarpıcı bir örneği.
Bu yeni nesil yapay zeka bilgisayarı, 55 TOPS'a kadar NPU performansıyla desteklenen belge analizi, toplantı transkripsiyonu ve içerik oluşturma gibi karmaşık görevleri benzeri görülmemiş bir hız ve doğrulukla yerine getirmek üzere tasarlandı. AMD, Intel ve Qualcomm gibi sektör lideri ortaklarla işbirliği içinde üretilen EliteBook Ultra AI PC, beceri setlerini dönüştürmeye, yaratıcılığı ortaya çıkarmaya ve daha anlamlı işler için zaman kazandırmaya hazırlanıyor.
HP'nin NoiseBlock teknolojisi toplantılardaki arka plan
gürültüsünü ortadan kaldırarak ve video konferans kalitesini
artırarak toplantı deneyimini geliştiriyor ve ekiplerin nerede
olurlarsa olsunlar birlikte etkili bir şekilde çalışabilmelerini,
işbirliklerini mümkün kılıyor. HP'nin yapay zeka destekli
video konferans sistemleri artık bir odadaki her bireyin net
ve odaklanmış görüntülerini sağlayarak, mekandan bağımsız olarak
toplantıya katılan herkesin verimli bir toplantı geçirmesini
sağlıyor.
İster BT desteği, ister yatırımcı ilişkileri analizi veya
karmaşık RFP süreçlerinin yönetimi olsun, HP'nin yapay zeka
araçları verimliliği artırıyor ve ekiplerin daha yüksek değerli
işlere ve yaratıcı çalışmalara odaklanmasına olanak tanıyor. BT
ekipleri ve iş liderleri için eyleme geçirilebilir içgörüler ve
otomasyon sağlayan yapay zeka destekli platformlar oluşturuyor,
kişiselleştirilmiş iş deneyimleri yaratan akıllı teknolojiler
sunuyoruz. Nerede olurlarsa olsunlar ekipleri bir araya getiren iş
birliği araçlarını geliştirmeye devam edeceğiz. HP'nin işin
geleceğindeki liderliği, güçlü inovasyon mirası ve kişisel
sistemler, yazıcılar, aksesuarlar, işbirliği araçları ve
hizmetlerden oluşan geniş çözüm portföyü sürecek.”