2015'te mobil deneyimi nasıl gelişecek?
2014'te önemli yol kat eden cep telefonları ve mobil teknolojiler, 2015'te hangi yönde gelişecek?
Giyilebilir teknolojilerin, yeni uygulamaların, sosyal platformların, sağlık uygulamalarının, mobil alışverişin, videolu reklamların hayatımıza ağırlığını daha çok koyacağı 2015'e çok yaklaştık. Peki 2015'de mobil deneyimlerimizde bizi ne gibi değişiklikler bekliyor? İşte tahminlerimiz.
Cihazlar ve giyilebilir teknolojiler
2015 mobil trafiğin büyümeye devam ettiği, 1,5'a katlandığı bir yıl olacak. İnternete bağlı saatler ve fitness sayaçları, 2014'te tüketicilerin aklındaki yerini aldılar. Bu cihazlar 2015'te de çok konulacaklar.
Bunun yanında sanal gerçeklik gözlüklerinin daha da ucuzladığını göreceğiz. Nesnelerin İnterneti, kulaklıklardan diş fırçalarına her şeye sıçrama potansiyeline sahip.
Mobil ve videolu reklamlar
Mobil reklamlar daha karmaşık bir hal alırken sosyal ağlardaki videolu reklamlar, mobil reklamcılık pazarını elinde bulunduracak. Mobil reklamların başarılı olduğu artık ispat edildiğine göre onları her tür sosyal medya kanalında görmeye hazırlanmamızda fayda var.
Mobil video
Mobil video
Videolar, mobil veri ağlarında en büyük payı elinde bulundurmaya devam edecek. 2014 Citrix Mobile Analytics Report'a göre videolar, mobil trafiğin yüzde 52'sini oluşturuyor. 2015'te ise bu oranın yüzde 55'e yükselmesi bekleniyor.
İnternet radyosu
Herkesin müzik akış hizmetine geçiş yapmasını beklemiyoruz, ancak 2015'te mobil müzik tüketiminde akış hizmetlerinin önemli bir yeri olacak. Mobil internet trafiği, dünya çapında hızla büyüyor; bunun 2015'te ses trafiğine de yansımasını bekleyebilirsiniz.
4G/LTE
Mobil veri üyeleri, 2015'te 3G yerine daha çok LTE üzerinden video izleyecekler. LTE'nin yaygınlaşması ise Netflix gibi hizmetlerin sunduğu uzun süreli içeriklere mobilden olan talebi artıracak. İstatistikler, LTE bağlantıya sahip olanların, 3G'ye kıyasla Netflix'te daha çok zaman geçirdiğini gösteriyor.
Sosyal medya ve büyük veri
Sosyal ağlarda gezinme, mobil ağlardaki en popüler etkinlik olmaya devam edecek. Bugün mobil üyelerin yüzde 40'ından fazlası, sosyal ağlarda dolaşıyor ve böylece tüm trafiğin yüzde 10'unu oluşturuyor. Facebook, Instagram ve Twitter'ın kullanıcı sayısının sürekli olarak arttığını düşünerek, sosyal ağların en popüler etkinlik olmayı sürdüreceğini tahmin ediyoruz.
Mobil sağlık
Mobil sağlık
Mobil ağlarda sağlıkla ilgili trafiğin grafiği, giyilebilir cihazlar ve sağlık profesyonelleriyle kurulacak iletişimle 2015'te keskin bir yükseliş sergileyecek. Bu tür uygulamalar, Citrix'in analizlerine göre mobil ağlarda 2014'te minimal etkinliğe sahipti; ancak bu durumun 2015'te değişmesini bekleyebiliriz.
Satış kanalları
2015 için yılbaşı alışverişi yapanların çoğunun, alışveriş sitelerine telefon ve tabletlerinden girdiği anlaşıldı. Bu sene yeni telefon ve tablet hediye alanların da internete bu cihazlarla girmesi, mobil trafiği artıracak.
WebRTC
Mobil ağ operatörleri, 2015'te mevcut mesajlaşma ve ses altyapılarını WebRTC hizmetlerini destekleyecek biçimde güncelleyecekler. Herhangi bir eklentiye ihtiyaç duymadan gerçek zamanlı iletişime izin veren WebRTC, web tarayıcı tablanı iletişimin geleceği için büyük önem arz ediyor.
Videolu aramaların yüzde 13'ünün WebRTC üzerinden yapıldığını söyleyen Citrix'e göre WebRTC, 2015'in sonlarında sıradan kullanıcılar tarafından kabul görecek.