Netflix'i başkasının şifresiyle ücretsiz izleyenlerin sayısı ne kadar? Yeni bir adım geliyor
Netflix yaklaşık 10 yıl sonra ilk kez abone kaybetti. Akış devi ilk çeyrekte 200 bin abone kaybettiğini duyurdu. Netflix Temmuz ayına kadar olan üç ay içinde iki milyon abonenin daha ayrılabileceğini düşünüyor.
Ve akış devi kısmen de olsa şifre paylaşımını bu durumdan sorumlu tutuyor ve bu konuya daha fazla eğilecek.
Netflix’in dünya çapında yaklaşık 222 milyon ücret ödeyen abonesi var. Netflix, 30 milyonu Kuzey Amerika’da olmak üzere 100 milyon hanenin kendileriyle paylaşılan bir parola aracılığıyla hizmeti kullandığını tahmin ediyor.
Şirket, diğer faktörlerin yanı sıra hesap paylaşımından nasıl
para kazanılacağına odaklanıyor. Netflix geçen ay, üç Latin
Amerika ülkesi Şili, Kosta Rika ve Peru’da abonelerin küçük bir ek
ücret karşılığında iki adede kadar “ekstra üye” hesabı
ekleyebilecekleri yeni bir özelliği test etmeye başladı.
abonelik.
Şirket bu paylaşımlardan kısa ve orta vadede para kazanabileceğini
hesaplıyor. Benzer bir özellik bir süre sonra ABD dahil
daha fazla pazarda piyasaya sürülecek.
Netflix, 2. çeyrekte 2 milyon abone kaybedebileceğini öngördü.
Hisse senetleri, mesai sonrası işlemlerde %21 değer kaybetti.
ŞİFRE PAYLAŞIMINDAN NASIL PARA KAZANILACAK?
Netflix CEO’su Reed Hastings, bu çeyreğin kazançlarıyla ilgili bir
videoda “Paylaşımdan nasıl para kazanılacağı üzerinde çalışıyoruz.
Bunu birkaç yıldır düşünüyorduk. Ama hızla büyürken, üzerinde
çalışmak yüksek bir öncelik değildi. Ve şimdi üzerinde çok sıkı
çalışıyoruz. Unutmayın, bunlar zaten Netflix’i izlemeyi seçen 100
milyondan fazla hane. Hizmeti seviyorlar. Sadece onlar için bir
dereceye kadar para almamız gerekiyor” diyor.
Netflix ürün sorumlusu Greg Peters ise şu bilgiyi paylaştı: “Farklı bir şehirde yaşayan bir kız kardeşiniz varsa, onunla Netflix’i paylaşmak istersiniz, bu harika. Bu paylaşımı kapatmaya çalışmıyoruz. Ancak onunla paylaşabilmek için biraz daha fazla ödemenizi isteyeceğiz” diyor.
ÇÖZÜM OLUR MU? TERS TEPER Mİ?
Ancak BBC'nin haberine göre araştırma firması Kantar'da analist olan Dominic Sunnebo, planın geri tepebileceği konusunda uyarıyor ve şu yorumu yapıyor:
Parolaları paylaşan 100 milyon kişinin küçük bir bölümünü bile tam ödeme yapan müşterilere dönüştürmek kolay bir iş değil, özellikle de tüketiciler daha fazla harcamak yerine tasarruf etmenin yollarını ararken. Şifre paylaşımına karşı koyma planları çok hızlı ve çok agresif bir şekilde hareket ederse, aynı zamanda gelecekteki potansiyel bir izleyici kitlesini de yabancılaştırma riski var. Evin dışında şifre paylaşımı yapanların çoğu aslında abonelik şartlarını ihlal ettiklerinin farkında değildir.