Titan denizaltısı neden patladı? İşte son teoriler ve 4 olası ihtimal

3- KULLANILAN MALZEME

Rush'ın Titan'daki ana yeniliklerinden biri, gövdenin büyük bölümünde titanyumdan daha ucuz ve hafif olan karbon fiberin kullanılmasıydı.

OceanGate, Titan'ın karbon fiber yapısını - titanyum uç kapaklarla birlikte -  'diğer derin dalış dalgıçlarına göre daha hafif ve harekete geçirilmesi daha verimli' olarak tanıttı. Bu malzemeyle beraber Titan'ın ağırlığı Alvin'in neredeyse yarısı kadar oldu.

Ancak uzmanlara göre Titanyumdan daha hafif karbon-fiber gövde, derin deniz dalışlarındaki sıkıştırma kuvvetlerine karşı daha savunmasız.

Foecke Times'a verdiği demeçte Titan'ın fiber yapısı karşısında 'çok şaşırdığını', çünkü denizaltının derin deniz dalışlarında karşılaştığı ana kuvvetin sıkıştırma olduğunu söyledi.

Birleşik Krallık'taki Plymouth Üniversitesi'nde makine ve deniz mühendisliği doçenti olan Jasper Graham-Jones ise Titan'ın gövdesinin daha önceki yaklaşık iki düzine dalış boyunca tekrarlanan strese maruz kaldığını söyledi ve "Her dalışta yapıda küçük çatlaklar oluşmuştur. Bu çatlaklar başlangıçta küçük ve tespit edilemez olabilir ancak kısa süre içinde kritik hale gelerek hızlı ve kontrol edilemez bir büyümeye yol açabilir" dedi.

Forum