Titan denizaltısı neden patladı? İşte son teoriler ve 4 olası ihtimal
2- TASARIM
Alvin, daha küresel bir tasarıma sahip. Okyanusun derinliklerinde daha küresel bir yapının, basınç, gövde boyunca daha eşit dağılabileceği için daha faydalı olabileceği düşünülüyor. Alvin'in dezavantajı kapasitesinin daha düşük olması. O ancak 3 kişiyi taşıyabiliyor.
Titanik enkazına yaptığı dalışlar için yolcu başına 250.000
dolar talep eden Rush, bir OceanGate pilotunun da eşlik edeceğini
varsayarsak, benzer bir tasarımla yolculuk başına yalnızca iki
müşteri alabilecekti. Titan tasarımı daha genişti ve her
iki ucu titanyumla kaplanmış karbon fiber bir tüpten oluşan hap
şeklindeki bir denizaltıda beş kişilik yer vardı.
Emekli bir adli metalürji uzmanı olan Tim Foecke Times'a
yaptığı açıklamada Titan'ın gövde geometrisindeki
değişikliğin - dar bir küreden uzun bir tüpe- denizaltının
felaketle sonuçlanan arızasına katkıda bulunmuş olabileceğini
söyledi.
Bir su altı aracı ne kadar büyük olursa, aynı basınca dayanabilmesi için gövdesinin de o kadar güçlü ve kalın olması gerektiğini belirtti. Aynı gövde kalınlığına sahip iki araçtan büyük olanın önce 'çökeceğini ya da büküleceğini' söyledi.