Netflix'in 7 ülkedeki araştırmasında Türk yapımları için ilginç sonuçlar
Netflix’in yedi ülkede gerçekleştirdiği ‘Kültürel Yakınlık Araştırması’, eğlence servisindeki Türk yapımlarını izleyen kişilerin Türkiye’yi turist olarak ziyaret etme isteğinin 2.6 kat, Türkçe öğrenme isteğinin ise tam 4.6 kat arttığını gösteriyor.
Netflix'in açıklamasında Netflix'in Türkiye'nin özgün hikayelerini 190 ülkeye taşımaya devam ettiği belirtildi. Açıklamada araştırma ile ilgili şu bilgiler veriliyor:
Bugüne dek 30’un üzerinde yerli yapıma imza atan Netflix, bu yapımlarının dünyanın farklı bölgelerinde yarattığı etkiyi ölçmek amacıyla kapsamlı bir kamuoyu araştırmasına imza attı. Bu yıl ikincisi gerçekleştirilen ‘Netflix Kültürel Yakınlık Araştırması’na ABD, Almanya, Birleşik Arap Emirlikleri, Brezilya, İspanya, Suudi Arabistan ve Şili’den 13 bin kişi katıldı. Araştırmanın en dikkat çekici sonuçları ise şöyle: