Kar Kardeşliği: Film ve gerçekte yaşanan kaza hakkında 15 bilgi

5-FELAKET ÖNCESİ İLK SİNYALLER

Independent'a göre bir sorun yaşanabileceğine dair ilk işaretler uçak pistten ayrılmadan çok önce aslında kendisini göstermişti. Çünkü uçak bu yolculuk için uygun değildi. Faciadan kurtulanlardan biri olan Nando Parrado, The Guardian'a verdiği demeçte uçağa bindiği için saf olduğunu söyledi. "Bir Fairchild FH-227D, çok güçsüz motorlar, insanlarla dolu, tamamen yüklü, Güney Amerika'nın en yüksek dağları üzerinde, kötü havada uçuyor. Yani, mümkün değil" dedi.

Pilotlar, kötü hava koşulları nedeniyle pilotlar Arjantin'in Mendoza kentine erken iniş yapmak zorunda kalmıştı. Burada mürettebat ve yolcular bir gece kaldı. Ancak uçak Uruguay Hava Kuvvetleri'nden kiralanmıştı, yani Arjantin topraklarında 24 saatten fazla kalmak yasaları çiğnemek anlamına geliyordu; ertesi gün 13 Ekim Cuma günü saat 14.18'de tekrar havalandılar. Aslında bu saat sıcak havanın atmosferik istikrarsızlık yaratacak şekilde yükselmesiyle And Dağları üzerinden uçmak için günün en kötü zamanıydı.

Fairchild 6.858 metreden daha yükseğe çıkmaya uygun değildi ancak And Dağları'nın en yüksek dağı olan Aconcagua 6.962 metre. Bu nedenle pilotlar daha alçak olan Planchos Geçidi'nin üzerinden uçmayı planladılar. Ancak pilot uçağın konumunu yanlış değerlendirmişti. Guardian'a göre pilot büyük olasılıkla bulut örtüsü veya karşı rüzgarların yanlış hesaplanması nedeniyle konumu doğru saptayamadı. Uçağı çok erken kuzeye çevirdi ve And Dağları'nın derinliklerine yöneldi.

Yaptığı hatanın farkında olmadan inişe geçti. Alçalma onayı aldıklarında aslında hâlâ And Dağları'ndaydılar. O dönemde hayatta kalan tıp öğrencisi Roberto Canessa, "Bayılmak üzereyken hayatta olduğumu ve uçağın durduğunu fark ettim." dedi.

Forum