Assassin’s Creed Shadows İncelemesi: Feodal Japonya’da Rafine Bir Suikast Deneyimi
Savaş Sistemi ve RPG Ögeleri
Shadows, son yıllarda Assassin’s Creed oyunlarında giderek daha önemli hale gelen RPG ögelerini sürdürüyor. Oyuncular, karakterlerini geliştirmek için yetenek ağaçlarını kullanabiliyorlar, farklı dövüş stilleri arasında geçiş yapabiliyorlar ve çeşitli zırh ve silahları özelleştirebiliyorlar.
Yasuke'nin savaşları, ağır zırhlar ve güçlü katana darbeleriyle daha çok aksiyon odaklıyken, Naoe’nin dövüş tarzı ise daha çok strateji gerektiriyor. Zehirler, duman bombaları ve gizli bıçaklar gibi suikast araçlarıyla düşmanları alt edebiliyor. Ayrıca gizlilik, serinin önceki oyunlarına kıyasla çok daha önemli bir yer tutuyor. Bu anlamda kapıdan gireceğinizde Yasuke, bacadan gireceğinizde ise Naoe size istediğiniz aksiyonu veriyor. Her ikisiyle de oynamak fazlasıyla keyifli. Oyunun kombat aksiyonu tatmin ediyor ve fakat Ghost of Tsushima’nın kombolarıyla karşılaştırıldığında zayıf kaldığı da bir gerçek. Özel kombolarınız elbette var, ancak o denli tatmin duygusunu yaşatmadığını söyleyebiliriz.